زنان معترض: هرگونه تعامل با طالبان از نظر زنان افغانستان مردود است 
زنان معترض: هرگونه تعامل با طالبان از نظر زنان افغانستان مردود است 

خبرگزاری زنان افغانستان: زنان معترض اعضای شبکه‌ی مشارکت سیاسی زنان افغانستان در یک گردهمایی اعتراضی در واکنش به نشست ناروی، این کشور را به حمایت از رژیم طالبان متهم می‌کنند. زنان معترض با صدور بیانیه‌ای می‌گوید که هیاتی از مقام‌های طالبان به رهبری امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه این گروه، به اسلو پایتخت ناروی سفر […]

خبرگزاری زنان افغانستان: زنان معترض اعضای شبکه‌ی مشارکت سیاسی زنان افغانستان در یک گردهمایی اعتراضی در واکنش به نشست ناروی، این کشور را به حمایت از رژیم طالبان متهم می‌کنند.
زنان معترض با صدور بیانیه‌ای می‌گوید که هیاتی از مقام‌های طالبان به رهبری امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه این گروه، به اسلو پایتخت ناروی سفر کرده اند تا در کنفرانسی درباره افغانستان شرکت کنند.
این بار سوم است که ناروی زیر پای طالبان فرش  سرخ هموار کرده و ٱشکارا از این گروه تروریستی حمایت و ٱنها را دعوت می‌کنند.
زنان معترض ناکید کرده اند باوجودی که طالبان هنوز هم در لیست سیاه سازمان ملل قرار دارند و نباید به آنها اجازه سفر داده شود اما دیده می‌شود که این تروریستان به  طور ٱزادانه به کشورهای متعدد  سفر کرده و با مقامات کشورها دیدار می‌نمایند.
این زنان همچنان می‌گویند که طالبان در این دوسال که به افغانستان بازگشته اند برای مردم سراسر رنج و درد بوده اند.
در بیانیه‌ی زنان معترض از ۱۵ مورد بحران در افغانستان به عنوان مهمترین دستاورد رژیم طالبان یاد شده است.
ممنوعیت کار زنان، بستن مکاتب به روی دختران، تشدید فقر و بیکاری، افزایش مهاجرت های اجباری،  افزایش نکاح های اجباری و زیر سن دختران، افزایش قتل های ناموسی و خودکشی  بین زنان، جنگ های نیابتی و قتل های زنجیره ای در ولایات افغانستان، محدود شدن و سانسور شدن رسانه ها، غارت اموال مردم و به هدر دادن بیت المال  افغانستان به دست تروریستان، افزایش کوچ های اجباری مردم از خانه و زمین های شان و جابجایی کوچی های پاکستانی در خانه های مردم افغانستان،افزایش ناامنی و دهشت و وحشت در افغانستان، افزایش فسادو رشوت در ادارات کشور ، مشکلات مهاجرین در کشورهای همسایه،  بازداشت و شکنجه خودسرانه زنان معترض -فعالین مدنی -خبرنگاران و هنرمندان و افزایش تجاوز به زنان دختران «مهمترین دستاورد» طالبان خوانده شده است.
این زنان همچنان تاکید کردند که طالبان ناقض حقوق بشر هستند و کردارشان مخالف با موازین منشور سازمان ملل است اما جامعه جهانی در برابر این جنایات علنی سکوت اختیار کرده و نظاره گر هستند.
در بیانیه همچنان آمده است:« ما مردم افغانستان از این رفتار دوگانه جامعه جهانی خسته شده و هر گونه تعامل، نشست، دیدار و گفتگو با این گروه تروریستی را مردود شمرده و تحریم می‌نماییم.»
کشور ناروی به تازه گی از یک نشستی با حضور طالبان درین کشور خبرداده است گفته می‌شود مولوی امیرخان متقی برای شرکت درین نشست دعوت شده است.