زنان مهاجر افغانستان: سازمان های مهاجرتی وحقوق بشری به مهاجران نگاه تعصب آمیز دارد
زنان مهاجر افغانستان: سازمان های مهاجرتی وحقوق بشری به مهاجران نگاه تعصب آمیز دارد

خبرگزاری زنان افغانستان: فعالان حقوق زن، اعضای جنبش زنان عدالتخواه افغانستان وانجمن فعالین حقوق زنان مهاجر در واکنش به «بی توجهی معنادار جهان» در برابر وخامت اوضاع مهاجرین افغانستانی مقیم ایران اعتراض کردند. این زنان طی یک گردهمایی اعتراضی، در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار رسیدگی به مهاجران افغانستانی در کشورهای ایران و‌پاکستان […]

خبرگزاری زنان افغانستان: فعالان حقوق زن، اعضای جنبش زنان عدالتخواه افغانستان وانجمن فعالین حقوق زنان مهاجر در واکنش به «بی توجهی معنادار جهان» در برابر وخامت اوضاع مهاجرین افغانستانی مقیم ایران اعتراض کردند.

این زنان طی یک گردهمایی اعتراضی، در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار رسیدگی به مهاجران افغانستانی در کشورهای ایران و‌پاکستان شدند ودر پیامی به جهانیان خواستار بازگشایی مرزها به روی مهاجران شدند.

در اعلامیه آمده است:«بخاطر عدم توجه و نگاه تعصب آمیز سازمان ملل و سازمانهای بشری اکثر مهاجران شرایط مناسب ندارند.»

این زنان کشورهای مدعی حقوق بشر را به بی توجهی درقبال مردم و زنان افغانستان متهم کرده و میگویند که در طول نظام دموکراسی در افغانستان« شماری از این کشورها در خفا در راستای منافع و اهداف خود قدم برداشتند و در نهایت با در مذاکرات دوحه که در بی خبری مردم افغانستان انجام شد تمام عزت و آبروی افغانستان را به حراج گذاشته و کشور را به کام هیولای تروریزم سقوط دادند.»

این معترضان خطاب به سازمان ملل متحد می‌گویند:«چرا کمیساریای امور مهاجرین و پناهندگان سازمان ملل در قسمت مهاجرین بی توجه است در حالی که مهاجرین افغانستان از جمله آسیب پذیرترین مهاجرین در سراسر دنیا و بخصوص در کشور ایران هستند. چرا به کنوانیسیون ها، مصوبه ها و منشور حقوق بشر که خود کشورهای عضو سازمان ملل برای حقوق جامعه بشری تصویب نموده عمل نکرده و در قسمت پرونده های پناهندگی ومهاجرت مردم افغانستان اقدام نمیگردد؟»

این زنان با بیان اینکه به عنوان زن از تمام حقوق اولیه خود در افغانستان محروم اند از سازمان های حقوق بشری میخواهند که به وضعیت آنان توجه و رسیدگی کنند.

«حقوق اساسی و اولیه ما از ما گرفته شده ، ما به عنوان انسان حق تعلیم و تحصیل و حق زندگی اجتماعی داریم. ما حق داریم که فرزندانمان صاحب تعلیم و تحصیل شوند و در یک جامعه ایده حال زندگی کنند، بنابراین از شما میخواهیم دروازه ها ومرزهای انسان دوستانه تانرا برای قشر آسیب پذیر مردم افغانستان باز کنید.»

این اعتراضات درحالیست که اخیرا اخراج اجباری مهاجران افغان از سوی پولیس کشورهای ایران و پاکستان شدت گرفته است.