زورگویی افراد وابسته به‌ گروه طالبان؛ فردی در ولایت بلخ دست به تخریب مدرسهٔ دینی شیعیان زد
زورگویی افراد وابسته به‌ گروه طالبان؛ فردی در ولایت بلخ دست به تخریب مدرسهٔ دینی شیعیان زد

خبرگزاری زنان افغانستان: فردی وابسته به طالبان ادعا کرده است که زمین متعلق به یک مدرسه دینی شیعیان در مزار شریف از وی است و او خودسرانه دست به تخریب این مدرسه زده است. منابع در بلخ می‌گویند که فردی با حکم محکمه گروه طالبان اقدام به تخریب و از بین بردن ساختمان مدرسهٔ دینی […]

خبرگزاری زنان افغانستان: فردی وابسته به طالبان ادعا کرده است که زمین متعلق به یک مدرسه دینی شیعیان در مزار شریف از وی است و او خودسرانه دست به تخریب این مدرسه زده است.

منابع در بلخ می‌گویند که فردی با حکم محکمه گروه طالبان اقدام به تخریب و از بین بردن ساختمان مدرسهٔ دینی شیعیان موسوم به «جعفریه» کرده است، حالانکه ساختمان این مدرسه و یک مسجد در مجاورت این مدرسه نزدیک به ۲۰ سال است که در حوزه هشتم شهر مزار شریف تاسیس شده بود و پیش از روی کار آمدن طالبان شاکی ای نبود.

در حال حاضر در این مدرسه نزدیک به ۴۰ تن مشغول فراگیری علوم دینی است.

به گفتهٔ منابع، یک مرد وابسته به گروه طالبان پس از آن تخریب این مدرسه را آغاز کرد که دادگاه طالبان دعوا را به نفع وی فیصله کرد. اکنون دیوارهای مدرسه از سوی این مرد تخریب گردیده و مردم محل نیز در مخالفت به تداوم تخریب بیشتر از جانب این مرد و گروه طالبان به پا خواسته اند.

این در حالی است که کوچی ‌ها و افراد وابسته به گروه طالبان از چندی بدین سو به زورگیری و باج‌گیری دست زده اند. بر اساس گزارش‌ها افراد وابسته به گروه طالبان مادام در دعاوی ذریعهٔ جانب‌داری از سوی مسئولین این گروه، پیروز شده اند.