سازمان جهانی غذا: از هر ۱۰ خانواده در افغانستان ۹ خانواده غذای کافی ندارند
سازمان جهانی غذا: از هر ۱۰ خانواده در افغانستان ۹ خانواده غذای کافی ندارند

خبرگزاری زنان افغانستان: سازمان جهانی غذا اعلام کرده است که از هر ۱۰ خانواده در افغانستان ۹ خانواده غذای کافی برای خوردن ندارند و با افزایش فقر و بیکاری در میان خانواده‌ها، بیشتر کودکان این خانواده‌ها گرسنه به مکتب می‌روند. در ادامه، این سازمان بیان داشته است که در سال جاری میلادی برای یک میلیون […]

خبرگزاری زنان افغانستان: سازمان جهانی غذا اعلام کرده است که از هر ۱۰ خانواده در افغانستان ۹ خانواده غذای کافی برای خوردن ندارند و با افزایش فقر و بیکاری در میان خانواده‌ها، بیشتر کودکان این خانواده‌ها گرسنه به مکتب می‌روند.

در ادامه، این سازمان بیان داشته است که در سال جاری میلادی برای یک میلیون کودک در مکاتب افغانستان که نیمی از آن دختران پایین‌تر از صنف شش هستند، میان‌وعده‌های غنی‌شده‌ی غذایی توزیع کرده است.

این میان وعده‌های غذایی در حالی‌ برای دانش‌آموزان توزیع می‌شود که بعد از وضع محدودیت‌ها در برابر موسسات داخلی و خارجی و کمبود بودجه نهادهای امدادرسان، کمک‌های بشر دوستانه نیز در افغانستان کاهش یافت.

در همین حال، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ چندی پیش با نشر گزارشی اعلام کرد که ۵۵ درصد مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و بیشتر این نیازمندان، زنان، کودکان و بیماران نیازمند برای کمک‌های بهداشتی هستند.

شماری از خانواده‌های که با مشکلات شدید اقتصادی رو به رو شده اند می‌گویند که بعد از قطع کمک‌های بشر دوستانه، وضعیت اقتصادی آنان دشوارتر از قبل شده و حتی نان خوردن برای اطفال شان را نیز با سختی مهیا می‌سازند.