سازمان ملل متحد؛ پروژه‌ای ظرفیت سازی برای ۷۵هزار زن افغانستانی را اعلام کرد
سازمان ملل متحد؛ پروژه‌ای ظرفیت سازی برای ۷۵هزار زن افغانستانی را اعلام کرد

خبرگزاری زنان افغانستان: سازمان ملل متحد به تازه‌گی پروژه‌ی به هدف بالابردن ظرفیت سازی ۷۵ هزار زن توانا را راه‌اندازی کرده‌است. یوناما (دفتر نماینده‌گی سازمان ملل متحد در افغانستان)، با نشر پیامی در شبکه‌‌‌ی اجتماعی توییتر خود از راه‌اندازی این پروژه خبر داده و می‌گوید؛ در این پروژه زنانی که سرپرست و نان‌آور خانواده‌های خود […]

خبرگزاری زنان افغانستان: سازمان ملل متحد به تازه‌گی پروژه‌ی به هدف بالابردن ظرفیت سازی ۷۵ هزار زن توانا را راه‌اندازی کرده‌است.

یوناما (دفتر نماینده‌گی سازمان ملل متحد در افغانستان)، با نشر پیامی در شبکه‌‌‌ی اجتماعی توییتر خود از راه‌اندازی این پروژه خبر داده و می‌گوید؛ در این پروژه زنانی که سرپرست و نان‌آور خانواده‌های خود هستند هنرهای چون حکاکی روی چوب و انواع سنگ‌ها، قالین‌بافی قلاب‌دوزی، رمان‌دوزی و خیاطی را آموزش دیده‌اند.

یادگیری این مهارت‌ها به زنان که در وضعیت کنونی نمی‌توانند دوشادوش مردان در بخش‌های سیاسی و اجتماعی کار کنند و حق کار از آنان سلب شده که این مهارت‌ها به آنان کمک می‌کند فعالیت و کار کرده تا در بخش مالی استقلال و مدیریت داشته باشند.

مهارت و یادگیری زنان در بخش‌های هنر و تجارت‌های کوچک در آینده‌های نزدیک می‌تواند اثر بخش باشد و اقتصاد کشور را تقویت کند.

گفتنی‌ست که چندی پیش، برنامه‌ی جهانی غذا، بیش‌ از ۳۸ هزار زن را در بخش زراعت، کشت‌وکار در یک سال آموزش داده‌است. این نهاد می‌گوید؛ برای نابودی فقر، کمک و هم‌کاری خانواده‌ها در سرتاسر کشور برنامه‌های بلند مدت را ایجاد خواهند کرد.

این در حالی‌ست که برنامه‌ی سازمان ملل با گزارشی دوساله در رابطه به اوضاع اقتصادی کشور تحت حاکمیت طا.لبان وضعیت زنان را بحرانی خوانده بود و گفته بود که ممنوعیت کار زنان یکی از عوامل است که بحران اقتصادی در افغانستان را به‌بار آورده که تا یک ملیارد دالر به اقتصاد کشور ضرر وارد کرده است.