سازمان ملل متحد: ۵۸ درصد قربانیان زمین لرزه‌های مرگ‌بار در هرات زنان هستند
سازمان ملل متحد: ۵۸ درصد قربانیان زمین لرزه‌های مرگ‌بار در هرات زنان هستند

خبرگزاری زنان افغانستان: بخش زنان سازمان ملل متحد با نشر گزارشی اعلام کرده است که بیشترین آمار قربانیان زمین لرزه‌های متواتر در هرات زنان بوده و ۵۸ درصد افراد کشته شده در این زمین لرزه‌ها، زنان می‌باشند. بر اساس گزارش نشر شده این سازمان، ۶۰ درصد زخمیان زمین لرزه‌های هرات را زنان تشکیل داده و […]

خبرگزاری زنان افغانستان: بخش زنان سازمان ملل متحد با نشر گزارشی اعلام کرده است که بیشترین آمار قربانیان زمین لرزه‌های متواتر در هرات زنان بوده و ۵۸ درصد افراد کشته شده در این زمین لرزه‌ها، زنان می‌باشند.

بر اساس گزارش نشر شده این سازمان، ۶۰ درصد زخمیان زمین لرزه‌های هرات را زنان تشکیل داده و ۶۱ درصد از افراد ناپدید شده نیز زنان هستند.

این سازمان با ابراز نگرانی از دسترسی پیدا نکردن زنان به کمک‌های بشر دوستانه، می‌گوید برای رساندن کمک‌ها به آن‌ها نیاز به یک راهبرد همه جانبه بوده و مهمترین چیز برای زنان آسیب دیده تامین سرپناه، بهداشت و آب می‌باشد.

گفته می‌شود یکی از دلایلی که زنان بیشترین آمار قربانیان زمین لرزه‌های هرات را تشکیل می‌دهد، حضور آنان در خانه‌ها می‌باشد و به صورت کل ۵۳ درصد افراد متاثر از زلزله‌های هرات زنان هستند.

زمین‌لرزه‌های مرگ‌بار و پی هم در ولایت هرات خسارات جانی و مالی زیادی را برای مردم به وجود آورده است. بر اساس آمارهای ارائه شده بیشتر از چهار هزار نفر کشته و زخمی شده اند.