سالگرد کشته شدن خیرخواه اندرابی:«افغانستان به بهشت تروریستان و دوزخ مردم عادی مبدل شده است» 
سالگرد کشته شدن خیرخواه اندرابی:«افغانستان به بهشت تروریستان و دوزخ مردم عادی مبدل شده است» 

خبرگزاری زنان افغانستان: شماری از چهره های سیاسی و مخالفان طالبان به مناسبت سالگرد کشته شدن فرمانده خیرخواه اندرابی یکی از اعضای جبهه مقاومت ملی، در نشستی بر مبارزات مدنی و مسلحانه علیه طالبان تاکید کردند. آنان با ابراز نگرانی از هموار شدن زمینه گسترش تروریزم در افغانستان می‌گویند که این کشور به بهشت امن […]

خبرگزاری زنان افغانستان: شماری از چهره های سیاسی و مخالفان طالبان به مناسبت سالگرد کشته شدن فرمانده خیرخواه اندرابی یکی از اعضای جبهه مقاومت ملی، در نشستی بر مبارزات مدنی و مسلحانه علیه طالبان تاکید کردند. آنان با ابراز نگرانی از هموار شدن زمینه گسترش تروریزم در افغانستان می‌گویند که این کشور به بهشت امن تروریستان و دوزخ مردم عام مبدل شده است.

خیرمحمد خیرخواه اندرابی، فرمانده ارشد جبهه مقاومت در ۲۶ دسامبر سال ۲۰۲۲ پس از نبرد شدید و طولانی با نیروهای طالبان در منطقه تغانک ولسوالی پل‌حصار اندراب کشته شد. روز گذشته(یکشنبه ۸ دلو ۱۴۰۲ خورشیدی) به مناسبت سالگرد اندرابی نشستی در دانشگاه وست مینستر لندن برگزار شده بود که در آن عطا محمد نور، رییس یکی از شاخه‌های حزب جمعیت اسلامی، مارشال عبدالرشید دوستم و محمد یونس قانونی، معاونان پیشین رئیس جمهوری، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، حبیب‌الرحمن پدرام، نیلوفر ابراهیمی، محمد نسیم مدبر، ضیا آریایی‌نژاد، اعضای مجلس نمایندگان پیشین افعانستان صحبت کردند.

احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی در این نشست که به گونه آنلاین شرکت کرده بود گفت: «به هر شکلی که شود چه در خیابان، چه در کوهپایه‌ها، چه مجازی و چه سیاسی و به شکل نظامی و اشکال مختلف باید اعتراض، مبارزه و مقاومت خود را برای تغییر اعلان کنیم.»

او همچنان در این نشست گفته است که یک مجموعه قلیل و کوچک که بدون شک ریشه در بین مردم افغانستان ندارد حاکم بر سرنوشت میلیون‌ها نفر شده است.

نیلوفر ابراهیمی و ضیا آریانژاد از نمایندکان پیشین مجلس افغانستان دراین نشست بر مقاومت علیه طالبان با شیوه های گوناگون تاکید کرده و از ایجاد نظام فدرالی در افغانستان حمایت کردند.

یونس قانونی، از سیاست‌مداران افغانستان نیز که از طریق زوم در این نشست صحبت می‌کرد، گفت برخلاف بحث‌های موجود، راه حل قضیه افغانستان تشکیل حکومت همه‌شمول نیست، بلکه تغییر اساسی وضعیت و آغاز یک پروسه فراگیر ملی است.

 

قانونی گفت:« افغانستان به بهشت امن تروریستان و دوزخ مردم افغانستان تبدیل شده است، افغانستان به مرکز صدور تروریسم و هراس‌افگنی در چارچوب خلافت‌ طلبی تبدیل شده است.»

او همچنان تاکید کرد که ائتلافی از گروه‌های تندرو تروریستی شکل گرفته و گام بعدی گرفتن پاکستان و آسیای میانه است.

محمد محقق دراین نشست گفت که فضای قیام در افغانستان فراهم شده و هر روز مردم از داخل افغانستان با آنها تماس می‌گیرند که راه مبارزه و قیام علیه طالبان را باز کنند.

در این نشست احمدضیا خیرخواه،‌ پسر فرمانده خیرخواه نیز صحبت کرد و تاکید کرد که هم‌سنگران پدرش در کوهپایه‌های اندراب همچنان به نبرد و مقاومت علیه طالبان ادامه می‌دهند.

این نشست ه درحالی است که حلقه زندگی بر مردم افغانستان بخصوص زنان با مرور زمان درحال تنک شدن است. اخیرا ماموران امر به معروف و نهی از منکر طالبان با اختطاف دختران از خیابانها و مراکز خرید سبب ایجاد رعب و وحشت میان مردم شده و زنان بازداشت شده را نیز پس از شکنجه های وحشتناک در بدل پول رها کردند.