سردی زمستان پیشرو، بی‌سرپناهی زنان آسیب دیده و عدم مدیریت طا.لبان
سردی زمستان پیشرو، بی‌سرپناهی زنان آسیب دیده و عدم مدیریت طا.لبان

خبرگزاری زنان افغانستان: زنان بی‌جا شده زلزله هرات، از زمستان پیشرو بسیار نگران است. افغانستان نظر به موقعیت جغرافیایی نسبت به کشورهای همجوار بسیار متفاوت است؛ حوادث طبیعی، برف‌باری‌های فراوان، راه‌های صعب‌العبور و بسیاری از مناطق کوهستانی راه‌های مواصلاتی‌اش بسته خواهد شد، از سوی دیگر چندین هزار خانواده بی‌سرپناه شده خانه و کاشانه‌شان را از […]

خبرگزاری زنان افغانستان: زنان بی‌جا شده زلزله هرات، از زمستان پیشرو بسیار نگران است.

افغانستان نظر به موقعیت جغرافیایی نسبت به کشورهای همجوار بسیار متفاوت است؛ حوادث طبیعی، برف‌باری‌های فراوان، راه‌های صعب‌العبور و بسیاری از مناطق کوهستانی راه‌های مواصلاتی‌اش بسته خواهد شد، از سوی دیگر چندین هزار خانواده بی‌سرپناه شده خانه و کاشانه‌شان را از دست داده اند. زنده‌گی زیر چادر و خیمه بسیار سخت و دشوار است.

زنان زلزله زده‌گان هرات از زمستان پیشرو بسیار نگران اند. زمستان همه چیز را به چالش می‌کشاند، بسیاری از شدت سردی هوا جان خواهد داد. نبود پول، مواد ارتزاقی، امکانات، خانه و کاشانه از مشکلاتی است که زنان در زمستان پیشرو با آن مواجه اند. حکومت طا.لبان برای این معضل، طرح و برنامه‌ای ندارد.

از سوی دیگر، زنان همه دارایی‌‌های خود را از دست داده اند، اموال و اجناس زیر آوار‌ها شده است. کمک‌های جامعه جهانی و نهادهای امداد‌رسان از سوی گروه طا.لبان حیف و میل می‌شوند و یا به قشر خاصی توزیع می‌گردد.

طا.لبان توان مدیریت این وضعیت را ندارد، از جامعه جهانی تقاضا داریم هرچه زودتر قبل از رسیدن فصل سرما، برای جلوگیری از بحران اقدام عملی نماید، در غیر آن شاهد تلفات فراوان از قشر زنان و کودکان خواهیم بود.