سیماسمر مدال «رئیس» را از دانشگاه «تافتس» آمریکا دریافت کرد
سیماسمر مدال «رئیس» را از دانشگاه «تافتس» آمریکا دریافت کرد
داکتر سیماسمر، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، مدال «رئیس» را از دانشگاه آمریکا دریافت کرد. 

داکتر سیماسمر، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، مدال «رئیس» را از دانشگاه آمریکا دریافت کرد.

این جایزه از سوی دانشگاه «تافتس» آمریکا که یکی از معتبر ترین دانشگاه در سطح آمریکا است به بانو سیما سمر اعطا شد.

دانشگاه «تافتس» یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در شهر «ماساچوست» است که در سال ۱۸۵۲ تأسیس شده و تمرکزش روی ارائه خدمات عمومی تحصیلی می‌باشد.

رئیس این دانشگاه در مراسم فراغت دانش‌جویان، گفته است که بالاترین جایزه‌ی خود مدال «رئیس» را به علت تلاش‌های خسته‌‌گی ناپذیر و برای بهبود حقوق بشر به او اعطا کرده است.

بانو سمر که یکی از سخنرانان این مراسم بود گفته است با به‌قدرت رسیدن دوباره‌ی طالبان بر افغانستان، بار دیگر دانش‌آموزان دختر از صنف ششم به بالا از مکاتب منع شده‌اند. زنان نیز از ابتدایی‌ترین حقوق شان محروم و حتا از زنده‌گی و حضور در اجتماع حذف شده‌اند.

بانو سمر افزود: «بسیار جای خرسندی‌ست که در کنار و با شما هستم. دست‌یابی به حقوق و اهداف تان را با چشم سر مشاهده می‌کنم. شما اقبال بلندی دارید که به دانشگاه معتبر دسترسی دارید و از حقوق خود استفاده می‌کنید. اما مردم ما در افغانستان بار دیگر بدست افراطی‌ترین گروه جهل قرار گرفته است. جایی که زنان و دختران با محدودیت‌های زیادی مواجه‌اند. آنان از آموزش، تحصیل و زنده‌گی کردن حذف شده‌اند.

گفتنی‌ست که بانو سمر سیاست‌مدار، پزشک، فعال حقوق بشر و نخستین وزیر امور زنان افغانستان بود که پیش از این نیز جوایز ارزنده بین المللی زیادی را دریافت نموده بود.

 

خبرگزاری زنان افغانستان

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان