شفاخانه‌ی مخصوص مادران و‌ نوزادان در کابل گشایش یافت 
شفاخانه‌ی مخصوص مادران و‌ نوزادان در کابل گشایش یافت 

خبرگزاری زنان افغانستان:شفاخانه‌ی «طفل و مادر» که به ارزش ۲۹۶ میلیون افغانی از سوی بنیاد بیات ساخته شده است امروز (یک‌شنبه، ۱۹ سنبله) در کابل گشایش یافت. این شفاخانه با تجهیزات پیشرفته در محوطه‌ی شفاخانه‌ی صحت طفل اندرا گاندی ساخته شده و ظرفیت پذیرش همزمان ۸۴ مادر ونوزاد را دارا است. مقام‌های وزارت صحت عامه […]

خبرگزاری زنان افغانستان:شفاخانه‌ی «طفل و مادر» که به ارزش ۲۹۶ میلیون افغانی از سوی بنیاد بیات ساخته شده است امروز (یک‌شنبه، ۱۹ سنبله) در کابل گشایش یافت.

این شفاخانه با تجهیزات پیشرفته در محوطه‌ی شفاخانه‌ی صحت طفل اندرا گاندی ساخته شده و ظرفیت پذیرش همزمان ۸۴ مادر ونوزاد را دارا است.

مقام‌های وزارت صحت عامه ی طالبان، در مراسم گشایش این شفاخانه با ستایش از بنیاد بیات ابراز امیدواری کرده است که تاسیس این شفاخانه آمار مرگ ومیر زنان وکودکان را کاهش دهد.

قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه‌ی طالبان در مراسم گشایش لین شفاخانه گفته است که رقم مرگ‌ومیر مادران و نوزادان نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است اما آماری ارائه شده از سوی او نشان میدهد که صدها نوزادجان های خودرا از دست میدهند.

براساس اظهارات قلندر عباد در سال روان میلادی از ۱۰۰ هزار کودک، ۲۵۵ تن آن‌ها در هنگام زایمان در سراسر کشور جان های خود را از دست داده اند.

احسان‌الله بیات، رییس بنیاد بیات دراین مراسم گفت:«۲۹۶ میلیون افغانی هزینه‌ی ساخت این شفاخانه است و با تجهیزات معیاری طبی ساخته شده است. ما تلاش می‌کنیم که این شفاخانه در بخش‌های مختلف بهبود یابد.»

بنیاد بیات تا کنون ۱۰ شفاخانه‌ی معیاری در بلخ، سرپل، فاریاب و ننگرهار و دایکندی ساخته است و براساس اطلاعات ارائه شده از سوی این بنیاد، سه میلیون شهروند کشور از طریق این بنیاد به خدمات صحی دست‌رسی پیدا کرده اند.