شهرزاد اکبر برنده جایزه حقوق بشر سال ۲۰۲۳ بنیاد فریدریش ایبرت آلمان شد 
شهرزاد اکبر برنده جایزه حقوق بشر سال ۲۰۲۳ بنیاد فریدریش ایبرت آلمان شد 

خبرگزاری زنان افغانستان: شهرزاد اکبر رییس پیشین کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان برنده جایزه‌ی حقوق بشر سال ۲۰۲۳ بنیاد فریدریش ایبرت کشور آلمان شد. بنیاد فریدریش ایبرت آلمان اعلام کرده است که شهرزاد اکبر برای تحقق دموکراسی و حقوق بشر در افغانستان نه تنها که از گروه طالبان بلکه از نظام پیشین جمهوری اسلامی افغانستان […]

خبرگزاری زنان افغانستان: شهرزاد اکبر رییس پیشین کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان برنده جایزه‌ی حقوق بشر سال ۲۰۲۳ بنیاد فریدریش ایبرت کشور آلمان شد.

بنیاد فریدریش ایبرت آلمان اعلام کرده است که شهرزاد اکبر برای تحقق دموکراسی و حقوق بشر در افغانستان نه تنها که از گروه طالبان بلکه از نظام پیشین جمهوری اسلامی افغانستان و جامعه‌ی جهانی نیز انتقاد و بر عملکرد آنان اعتراض کرده است.

در متن اعلامیه که از سوی این نهاد منتشر شده آمده است: «او یک مدافع واقعی حقوق بشر همه مردم افغانستان است و با شرکت‌اش در نشست صلح بین‌الافغانی در سال ۲۰۱۹، نمونه‌ای برای گفت‌وگو و آشتی در کشوری بود که در بیش از ۴۰ سال جنگ از هم پاشیده شده است.»

این بنیاد همچنان گفته است با آنکه شهرزاد اکبر در تبعید به سر می‌برد اما هنوز هم فعالیت‌های خود را به عنوان رییس کمیسیون حقوق بشر از آدرس نهاد روادری برای افزایش آگاهی از وضعیت افغانستان و مقاومت زنان در برابر طالبان ادامه می‌دهد.