شکایت بازرگانان در کشور: «منجمد ماندن پول‌های ما در بانک‌ها سبب فقر و بیکاری در کشور شده است»
شکایت بازرگانان در کشور: «منجمد ماندن پول‌های ما در بانک‌ها سبب فقر و بیکاری در کشور شده است»

خبرگزاری زنان افغانستان: با حاکمیت طالبان در افغانستان این گروه حساب های شخصی و شرکتی مربوط سران حکومت پیشین، تاجران و سرمایه‌گذاران را مسدود کرد، اینک این تاجران از منجمد باقی ماندن پول های شان در بانک های کشور شاکی هستند. شماری از تاجران در کشور خواهان رهاسازی حساب های بانکی شان از سوی طالبان […]

خبرگزاری زنان افغانستان: با حاکمیت طالبان در افغانستان این گروه حساب های شخصی و شرکتی مربوط سران حکومت پیشین، تاجران و سرمایه‌گذاران را مسدود کرد، اینک این تاجران از منجمد باقی ماندن پول های شان در بانک های کشور شاکی هستند.

شماری از تاجران در کشور خواهان رهاسازی حساب های بانکی شان از سوی طالبان شده اند. به گفته این تاجران تا اکنون هیچ اقدامی از سوی این گروه برای رفع این موضوع صورت نگرفته است.

یک تن از تاجران که نمی خواهد نامش در گزارش ذکر شود، می‌گوید: «با انسداد حساب بانکی تاجران مردم کشور بیش از پیش با فقر و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند. زیرا هر قدر تاجران صدمه می‌بینند مردم بیشتر از آنان از لحاظ اقتصادی آسیب می بینند.»

اتحادیه شرکت های تجارتی و تاجران کشور می‌گویند که با منجمد ماندن پول های آنان در این دوسال شرکت های شان با ورشکستگی مواجه شده اند. این بازرگانان تاکید می‌کنند اگر گروه طالبان اقدام به رهاسازی پول‌های آنان نکند، آنان در ولایات مختلف به زودی دست به تجمعات اعتراضی خواهند زد.

این در حالی است که تاجران میوه‌جات و سبزیجات طی چند روز گذشته در اثر مسدود شدن مرز مشترک افغانستان – پاکستان موسوم به تورخم چندین میلیون دالر متضرر شدند.