ضرب الاجل طالبان برای مسدود سازی آرایشگاه ها؛ شماری از زنان آرایشگر درحال بستن آرایشگاه های شان هستند
ضرب الاجل طالبان برای مسدود سازی آرایشگاه ها؛ شماری از زنان آرایشگر درحال بستن آرایشگاه های شان هستند

خبرگزاری زنان افغانستان: با نزدیک شدن به ضرب الاجل تعیین شده از سوی طالبان برای زنان آرایشگر، برخی از زنان درحال جمع آوری وسایل آرایش شان از دکانها اند. صبح امروز( شنبه، ۳۱ سرطان ۱۴۰۲) عزیزه قاسمی یکی از زنان آرایشگر در غرب کابل برای آخرین بار فیلمی از محل کارش را در فضای مجازی […]

خبرگزاری زنان افغانستان: با نزدیک شدن به ضرب الاجل تعیین شده از سوی طالبان برای زنان آرایشگر، برخی از زنان درحال جمع آوری وسایل آرایش شان از دکانها اند.
صبح امروز( شنبه، ۳۱ سرطان ۱۴۰۲) عزیزه قاسمی یکی از زنان آرایشگر در غرب کابل برای آخرین بار فیلمی از محل کارش را در فضای مجازی گذاشت او با نا امیدی با محل کارش خداحافظی کرد.
عزیزه نوشته است:« امروز دکانم را جمع میکنم، میخواهم یکبار دیگر از این دکان فیلم بگیرم که برای تک تک لوازم اش خیلی تلاش کردم. شاید بیشتر از بیست بار برای لوازم کمبود و ترتیب اش بیرون رفته باشم.»
خانم قاسمی در ادامه نوشته است که تمام زحمت هایش با یک فرمان طالبان به باد فنا رفت.

«انصاف نیست وقتی به هیچ معامله ای شریک نباشی ضرر ببینی اما ازاین هم دردناک تر منع کانکور برای دختران هست نمیدانم چرا جامعه جهانی ساکت هست چرا حقوق بشرکاری نمی‌کند.»
برخی دیگر از آرایشگران زن در شهرکابل می‌گویند که از سوی مالکان دکانهای شان زیر فشار قرار گرفتند تا دکانهای شان را تخلیه کنند.
مرضیه سعیدی( اسم مستعار) یکی دیگر از آرایشگران زن که چند روز قبل در اعتراض خیابانی آرایشگران زن در اعتراض به مسدود سازی آرایشگاه ها از سوی طالبان شرکت کرده بود می گوید با فشارهای مالک دکانش مجبور به جمع آوری لوازم آرایشگاهش شده است.
مرضیه به خبرگزاری زنان افغانستان گفت:« صدای اعتراض خودرا بلند کردیم هم طالبان نشنید مارا زیر گلوله و آب گرفته و لت وکوب کردند از طرفی هم صاحب دکانهای ما لوازم مارا از دکان بیرون انداختند تا به خود مشتری دیگر پیدا کنند.»
این درحالیست که طالبان در تازه ترین اقدام شان برای آرایشگاه های زنانه مهلت یک ماهه داده بودند تا دکانهای شان را جمع کنند. تا ضرب الاجل تعیین شده‌ی طالبان بر زنان حدود چهار روز دیگر باقیمانده است اما برخی از زنان آرایشکر دکانهای شان را قبل از موعد تعیین شده بسته کردند.