طالبان مانع سفر دانشجویان دختر به دبی شدند
طالبان مانع سفر دانشجویان دختر به دبی شدند

خبرگزاری زنان افغانستان: طالبان مانع سفر ۱۰۰ تن از دختران دانشجو به دبی شدند، این دختران کابل را به مقصد دبی به قصد تحصیل ترک می‌کردند. امروز (چهارشنبه، ۱ سنبله) این دختران از میدان هوایی کابل می‌خواستند به دبی سفر کنند و در دانشگاه دبی به تحصیل بپردازند که با مخالفت طالبان مواجه شدند. زمینهٔ […]

خبرگزاری زنان افغانستان: طالبان مانع سفر ۱۰۰ تن از دختران دانشجو به دبی شدند، این دختران کابل را به مقصد دبی به قصد تحصیل ترک می‌کردند.

امروز (چهارشنبه، ۱ سنبله) این دختران از میدان هوایی کابل می‌خواستند به دبی سفر کنند و در دانشگاه دبی به تحصیل بپردازند که با مخالفت طالبان مواجه شدند.

زمینهٔ تحصیل این دانشجویان در دانشگاه دبی از سوی یک تاجر اهل امارات فراهم شده بود، این تاجر هزینه سفر و مخارج دانشگاه آنان را نیز به عهده گرفته بود.

با روی کار آمدن طالبان محدودیت های دست‌ و پا گیر علیه زنان و دختران وضع شد، از جمله وضع محدودیت سفر علیه زنان و دختران عرصهٔ زندگی را برای آنان تنگ کرده است. این گروه سفر زنان و دختران را بدون محرم شرعی ممنوع اعلام کرده اند، دختران دانشجو می‌گویند که طالبان مانع دخترانی که محرم داشتند، نیز شده اند.

بنابر گزارش‌ها مقامات این گروه حضور دانشجویان دختر را بدون محارم و خانواده هایشان گناه و خلاف شرع می‌دانند، این یکی از دلایل همگانی شدهٔ این گروه در برابر سفر دانشجویان دختر به دیگر ولایات و خارج از کشور می‌باشد.