طوفان و باران شدید در بیش از چهارده ولایت به شمول نه ولایت شمال و شمال شرقی
طوفان و باران شدید در بیش از چهارده ولایت به شمول نه ولایت شمال و شمال شرقی

طوفان شدید و تاریک که از ولایت فاریاب جریان داشت سمت شهر شبرغان ولایت جوزجان در حرکت است و احتمالا وارد مزارشریف شود به همین ترتیب ولایات شمالی را طی کند. منابع محلی میگویند طوفان خیلی شدید و تاریک است که نور آفتاب را از شهر شبرغان گم کرده است و همه را در داخل […]

طوفان شدید و تاریک که از ولایت فاریاب جریان داشت سمت شهر شبرغان ولایت جوزجان در حرکت است و احتمالا وارد مزارشریف شود به همین ترتیب ولایات شمالی را طی کند.

منابع محلی میگویند طوفان خیلی شدید و تاریک است که نور آفتاب را از شهر شبرغان گم کرده است و همه را در داخل منازل قید کرده است.

در همین حال ریاست هواشناسی درباره‌ی احتمال بارش باران همراه با سیلاب و باد شدید در ۱۴ ولایت کشور هشدار داده است.

طبق اطلاعیه‌‌ی این ریاست، امروز و فردا احتمال بارندگیِ نسبتا شدید همراه با سیلاب در ولایت‌های بدخشان، تخار، کندوز، بغلان، سمنگان، نورستان، کنر، ننگرهار، لغمان، پنجشیر، پروان، پکتیا، خوست و پکتیکا وجود دارد.

ریاست هواشناسی، میزان بارش باران در نقاط مختلف را بین ۱۰ الی ۳۰ ملی‌متر پیش‌بینی کرده است.

هم‌چنین این ریاست گفته است که در ولایت‌های غربی، جنوب‌غربی، مرکزی و جنوبی کشور احتمال باد شدید همراه با گرد و خاک متصور است.

در همین حال منابع محلی طالبان در ولایت بدخشان می‌گویند که در دو روز اخیر از اثر جاری‌شدن سیلاب در ولسوالی جرم این ولایت، به کشت‌زارهای مردم آسیب رسیده است.

نثاراحمد احمدی، معاون والی طالبان در بدخشان می‌گوید که سیلاب‌های آنی در مناطق دامنه‌ی دشتک ولسوالی جرم، زمین‌های زراعتی را تخریب و کشت‌زارهای لوبیا، گندم و باغ‌های میوه را آسیب زده است.

همچنان از اثر وزش طوفان شدید در ولایت جوزجان و اندخوی این ۲۲۰ کیلوولت برق وارداتی ترکمنستان عارضه پیدا کرده است و به همین دلیل برق ولایت بلخ به صورت عموم قطع گردیده است.

این در حالیست که تا کنون از خسارات احتمالی این طوفان ها و تند باد ها اطلاعاتی داده نشده است.