علیزه بجا مانده از انفجار میدان هوایی در دوحه به  خانوداده پدرش تسلیم داده شد
علیزه بجا مانده از انفجار میدان هوایی در دوحه به  خانوداده پدرش تسلیم داده شد

خبرگزاری زنان افغان: یک کودک دختر که هنگام خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در میدان هوایی کابل ناپدید شده بود از قطر یافت شده و به خانواده پدرش تحویل داده شد. این کودک دختر که اسمش علیزه است پدر ومادرش محمد و سمیرا در انفجار میدان هوایی کشته شده است و یک نوجوان شانزده ساله […]

خبرگزاری زنان افغان: یک کودک دختر که هنگام خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در میدان هوایی کابل ناپدید شده بود از قطر یافت شده و به خانواده پدرش تحویل داده شد.
این کودک دختر که اسمش علیزه است پدر ومادرش محمد و سمیرا در انفجار میدان هوایی کشته شده است و یک نوجوان شانزده ساله کودک بجا مانده از آنهارا به قطر انتقال داده وبه یک پرورشگاه تسلیم نموده بود.
علیزه زمانیکه پدر ومادرش را ازدست داد یک ماهه بود.
حالا با گذشت نزدیک به ۲ سال، علیزه توانسته با خواهر و برادر و کاکایش در قطر دیدار کند. پیوند خانوادگی او با کاکا و خواهر برادرش توسط آزمایش DNA ثابت شده است.
وزارت خارجه قطر با هماهنگی سازمان بین‌المللی مهاجرت(IOM)  و یونیسف برای یافتن خانواده این کودک تماس‌هایی برقرار کرد و درنهایت پس از پیدا شدن بستگان او، یک کیت دی‌ان‌.ای برای تایید رابطه خویشاوندی آنها به کابل فرستاده شد.