فارن پالیسی: قتل و اعمال شکنجه‌های بدنی و جنسی بر زنان از سوی طالبان
فارن پالیسی: قتل و اعمال شکنجه‌های بدنی و جنسی بر زنان از سوی طالبان

خبرگزاری زنان افغانستان: طالبان برای سرکوب نمودن و مهر سکوت زدن بر لبان زنان افغانستان آنان را مورد خشونت جسمی و جنسی قرار می‌‌دهند، تا دست از حق‌خواهی و تداوم اعتراضات شان بر دارند. برایند مصاحبه‌‌های فارن پالیسی با شماری از زنان افغانستان این بوده است که این زنان مورد خشونت و شکنجه از سوی […]

خبرگزاری زنان افغانستان: طالبان برای سرکوب نمودن و مهر سکوت زدن بر لبان زنان افغانستان آنان را مورد خشونت جسمی و جنسی قرار می‌‌دهند، تا دست از حق‌خواهی و تداوم اعتراضات شان بر دارند.
برایند مصاحبه‌‌های فارن پالیسی با شماری از زنان افغانستان این بوده است که این زنان مورد خشونت و شکنجه از سوی طالبان قرار گرفته و طالبان برای اینکه آثار خشونت‌های آنان همگانی نشود از طریق ضربه زدن به سینه و اندام جنسی زنان، آنان را از رسانه‌ای کردن شکنجه صورت گرفته باز می‌دارند.

فارن پالیسی در یک گزارش نوشته است که زنان افغان در جریان مصاحبه‌های با این رسانه از به کار بردن اصطلاحات خاص خودداری می‌کنند. اما آنها از تجاوزهای گروهی و ضرب و شتم به سینه و اندام تناسلی خود از سوی طالبان می گویند تا نتوانند آثار شکنجه را نشان دهند. از چگونگی شکنجه شدن شان و مورد تجاوز جنسی قرار گرفتن شان می گویند از این می‌گویند که حتی متجاوزان‌ به صورت آنان ادرار می‌کرده اند و بدتر از آن. آنها درباره برخی از بستگان شان می‌گویند که به مقصد بردگی جنسی ربوده شده اند تا به عنوان “همسر” طالبان را خدمت کنند، یا به دلیل مقاومت شان از سوی پولیس مذهبی (امر به معروف و نهی از منکر) طالبان به قتل رسیده اند و اجساد آنها در کنار جاده‌ها پیدا شده یا در درختان آویزان شده اند.

فارن پالیسی با تاکید بر گزارش افغان ویتنس، موسسه غیردولتی بریتانیایی، نیز نگاشته است که این موسسه ۱۴۰ مورد گزارش به قتل رسیدن انفرادی زنان آن‌هم به طرز وحشیانه و با شکنجه شدید را در تحت حاکمیت طالبان گردآوری کرده است.

دیوید آسبورن رئیس گروه تحقیقاتی این موسسه افزوده است که به دلیل محدودیت‌های داده‌های منبع باز، احتمالاً این تعداد کمتر از آن می‌باشد که به وقوع پیوسته‌ باشد. او می‌افزاید: «با لغو قوانین دولت قبلی به نفع تفسیر نامشخصی از قوانین شریعت، عدالت برای قربانیان و بازماندگان آنان به ندرت به نتیجه رسیده است. تحلیل ما تصویر واضح را نشان می‌دهد و آن فرهنگ معافیت از مجازات برای زن‌کشی در افغانستان توسط طالبان می‌باشد.»

این در حالی است که ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان، روز جمعه گزارش تکان‌دهنده‌ای دیگری را منتشر کرد و بار دیگر از طالبان خواست تا به تعهدات خود در قبال حمایت از حقوق بشر احترام بگذارند و از کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواست تا از وضعیت حقوق بشری زنان و دختران در افغانستان اطمینان حاصل کنند و وضعیت حقوق بشری زنان و دختران در افغانستان در تمامی تصمیمات سیاسی و تعامل با طالبان نقش اساسی دارا باشد. همچنان سازمان های حقوق بشری به طور گسترده در مورد جنایات طالبان گزارش داده اند و اقدامات زن ستیزانه آنان را به عنوان “جنایت علیه بشریت”، “آپارتاید جنسیتی”، “جنگ علیه زنان” و “زن کشی” توصیف کرده اند.