فروش لباس‌های غیر افغانی‌ (پیراهن و تنبان) در بازار بامیان ممنوع شد
فروش لباس‌های غیر افغانی‌ (پیراهن و تنبان) در بازار بامیان ممنوع شد

خبر گزاری زنان افغانستان: پس از ممنوعیت زنان از رفتن در پارک‌ها تفریحی در بامیان، محتسبان امر به معروف به دکانداران هشدار داده‌اند که از فروش لباس‌های غیر افغانی (پیراهن و تنبان) جلوگیری کنند. منابع محلی از ولایت بامیان می‌گویند، روز گذشته د‌ه‌ها محتسب امر به معروف طالبان در شهر این ولایت دکان‌ها را بررسی […]

خبر گزاری زنان افغانستان: پس از ممنوعیت زنان از رفتن در پارک‌ها تفریحی در بامیان، محتسبان امر به معروف به دکانداران هشدار داده‌اند که از فروش لباس‌های غیر افغانی (پیراهن و تنبان) جلوگیری کنند.

منابع محلی از ولایت بامیان می‌گویند، روز گذشته د‌ه‌ها محتسب امر به معروف طالبان در شهر این ولایت دکان‌ها را بررسی کرده و گفته اند که تا یک هفته‌ی دیگر دکان‌های شانرا از لباس غیر افغانی خالی کنند.

در همین حال شماری از دکانداران در بامیان با انتقاد از این اقدام طالبان می‌گویند، سرمایه‌های زیادی دارند که اقلام غیر افغانی را تشکیل می‌دهد در صورت که طالبان بالای آنان فشار بیاورند سرمایه‌های شانرا از دست می‌دهند.

این در حالی است دستور جمع‌آوری لباس‌های غیر افغانی را دو روز پیش از این وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان در سفری به بامیان اعلام کرد و از محتسبان خواسته است که لباس‌های غیرافغانی را از بازار این شهر گرد‌آوری کنند.