فزایش قتل‌های هدفمند در کابل؛ طی یک هفته گذشته ۶ تن از سوی افراد مسلح ناشناس تیرباران شدند
فزایش قتل‌های هدفمند در کابل؛ طی یک هفته گذشته ۶ تن از سوی افراد مسلح ناشناس تیرباران شدند

خبرگزاری زنان افغانستان: طی بیش از یک هفته‌ی گذشته ۶ تن که شامل افراد نظامی و ملکی می‌شدند، از سوی افراد مسلح ناشناس مورد حمله قرار گرفته و تیرباران شدند. علی جمعه حیدری که پسر یک تن از نظامیان حکومت پیشین به نام محمد مهدی‌یار بود همراه با دو جوان دیگر در ساحه پوسته اونچی […]

خبرگزاری زنان افغانستان: طی بیش از یک هفته‌ی گذشته ۶ تن که شامل افراد نظامی و ملکی می‌شدند، از سوی افراد مسلح ناشناس مورد حمله قرار گرفته و تیرباران شدند.

علی جمعه حیدری که پسر یک تن از نظامیان حکومت پیشین به نام محمد مهدی‌یار بود همراه با دو جوان دیگر در ساحه پوسته اونچی واقع در غرب کابل تیرباران شدند، آنها روز چهارشنبه، ۲۹ قوس، مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت که پسر این نظامی و یکی از همراهانش به نام علی رضا به قتل رسیدند، اما شاهدان عینی در این ساحه می‌گویند که این دو تن از سوی نظامیان طالبان پس از شلیک مستقیم به سرشان به قتل رسیدند.

یک نظامی حکومت پیشین که فقیر احمد شیرزاد نام داشت، سه‌شنبه‌شب، ۵ جدی، در مربوطات حوزه چهارم امنیتی شهر کابل به قتل رسید.

این نظامی حکومت پیشین که مشغول موتروانی بود، از سوی افراد مسلح ناشناس در مربوطات حوزه چهارم امنیتی شهر کابل تیرباران شده و موتر و پولش به سرقت برده شد.

عبدالغفار همدرد عضو کادر علمی دانشگاه طبی کابل عصر چهارشنبه، ۶ جدی، از سوی دو فرد که منحیث بیمار وارد معاینه‌خانه‌اش شده بودند مورد حمله قرار گرفته و به قتل رسید.

این رویداد در کارته نو از مربوطات حوزه هشتم امنیتی شهر کابل به وقوع پیوست.

وی در اثر شلیک مستقیم گلوله از سوی دو فرد ناشناس که به قلب و گلویش اصابت کرده بود، جان باخت.

افراد مسلح ناشناس یک مرد را نیز در منطقه‌ی حصه اول خیرخانه شهر کابل در نزدیکی‌های منزلش به گلوله بستند.

این مرد که محبوب‌الله یعقوبی نام داشت، وی از باشندگان اصلی ولایت پنجشیر بوده و شام روز چهارشنبه، ۶ جدی، در شهر کابل به قتل رسید.

باشندگان شهر کابل از ناامنی و قتل‌های هدفمند و مرموز در هفته‌های گذشته شاکی بوده و خواستار تامین امنیت در کشور شدند.

گروه طالبان پس از روی کار آمدن شان وعده تامین صلح و امنیت سراسری در کشور را داده و با اعلام عفو عمومی خواستار بازگشت نظامیان پیشین و سیاسیون به کشور شده بود، اما به گفته شهروندان کشور این وعده‌ها عملی نشده است.