فعالان حقوق زن: معترضان زندانی از بند طالبان رها شوند 
فعالان حقوق زن: معترضان زندانی از بند طالبان رها شوند 

خبرگزاری زنان افغانستان: جنبش زنان افغانستان برای عدالت و آزادی امروز (پنجشنبه، ۲ قوس ) در واکنش به ادامه اعمال فشار و سرکوب زنان معترض با صدور قطعنامه‌ی خواستار آزادی معترضان زن از زندانهای طالبان شدند. در قطعنامه‌ی این جنبش اعتراضی آمده است که گروه طا.لبان طی دوسال گذشته، از هیچ ابزاری برای سرکوب صدای […]

خبرگزاری زنان افغانستان: جنبش زنان افغانستان برای عدالت و آزادی امروز (پنجشنبه، ۲ قوس ) در واکنش به ادامه اعمال فشار و سرکوب زنان معترض با صدور قطعنامه‌ی خواستار آزادی معترضان زن از زندانهای طالبان شدند.

در قطعنامه‌ی این جنبش اعتراضی آمده است که گروه طا.لبان طی دوسال گذشته، از هیچ ابزاری برای سرکوب صدای زنان عدالتخواه خواهان دریغ نکردند.

جنبش زنان افغانستان برای عدالت و آزادی، از نهادهای مدافع حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهد برای آزادی زنان معترض اقدامات عملی انجام دهند‌.

آنان می‌گویند:« سکوت شما به طالبان جسارت هرچی بیشتر می‌دهد تا آنها به سرکوب، دستگیری و زندانی کردن زنان معترض ادامه بدهند و صدای انها را خفه کند، در حالیکه صدایی حق خواهی زنان هیچگاه خاموش نخواهد شد.»

فعالان حقوق زن همچنان تاکید کرده اند که تا آزادی زنان معترض و تحقق حقوق زنان در افغانستان به اعتراضات مدنی شان ادامه خواهند داد.

درحال حاضر پنج زن معترض( ژولیا پارسی، ندا پروانی، منیژه صدیقی، پریسا آزاده و بهاره کریمی) به دلیل اعتراض در برابر سیاست های زن ستیزانه طالبان در زندان بسر میبرند. و از وضعیت صحی و شرایط نگهداری آنان هیچ اطلاعی در دست نیست.