فعالان حقوق زن: کشتار شیعیان در افغانستان متوقف شود 
فعالان حقوق زن: کشتار شیعیان در افغانستان متوقف شود 

خبرگزاری زنان افغانستان: شبکه مشارکت سیاسی زنان افغانستان در واکنش به افزایش حملات هدفمند بر شیعیان و مناطق هزاره و شیعه نشین در افغانستان در یک گردهمایی اعتراضی از سازمانهای جهانی خواستند که از کشتار هدفمند شیعیان و هزاره ها در افغانستان جلوگیری کنند. آنان همچنان تاکید کردند که جلو لانه سازی تروریستان در افغانستان […]

خبرگزاری زنان افغانستان: شبکه مشارکت سیاسی زنان افغانستان در واکنش به افزایش حملات هدفمند بر شیعیان و مناطق هزاره و شیعه نشین در افغانستان در یک گردهمایی اعتراضی از سازمانهای جهانی خواستند که از کشتار هدفمند شیعیان و هزاره ها در افغانستان جلوگیری کنند.

آنان همچنان تاکید کردند که جلو لانه سازی تروریستان در افغانستان گرفته شود.

فعالان حقوق زن و اعضای شبکه مشارکت سیاسی زنان افغانستان می‌گویند که کشتار هدفمند اهل تشیع و هزاره ها در نظام جمهوریت به اوج رسیده بود و با تسلط گروه تروریستی طالبان و تقویت گروه های تروریستی این حملات ادامه یافته و همه روزه از جامعه تشیع و قشر هزاره قربانی می‌گیرد.

در بیانیه که از سوی این زنان معترض منتشر شده آمده است:«طالبان در تمام مدتی که بر افغانستان مسلط شده اند تمام تلاش شان بر محروم ساختن زنان و دختران از حق و حقوق شان و بازداشت و زندانی ساختن فعالین اجتماعی و‌سیاسی و رسانه ای بوده است.این گروه هیچگونه برنامه و پالیسی برای امنیت و سازندگی افغانستان ندارند و بالعکس خود باعث و بانی ناامنی بیشتر در کشور هستند.»

این زنان می‌گویند که گروه تروریستی طالبان با همکاری دیگر‌گروه ها سعی بر نابودی و و ایجاد هرج و مرج می‌کنند تا هزاره ها را از خانه جایداد های شان فراری دهند و در نهایت کوچی های وزیرستانی را در افغانستان جابجا کنند.

آنان از جامعه جهانی خواستار برخورد جدی و قاطع در باره تداوم خشونت و نسل کشی یک ملت در افغانستان شدند و تاکید کردند که کشتار هدفمند شیعیان و نسل کشی هزاره ها در افغانستان متوقف شود.

فعالان حقوق زن همچنان خواستار رهایی بدون قید وشرط زندانیان سیاسی و اجتماعی و فعالان حقوق زن از زندانهای طالبان شده تاکید کردند که از بازداشت های خودسرانه و فراقانونی فعالان حقوق زن و فعالان سیاسی جلوگیری شود.

در بیانیه‌ی فعالان حقوق زن و زنان معترض شبکه مشارکت سیاسی زنان افغانستان با اشاره به وضعیت دشوار نظامیان پیشین و خانواده های شان آمده است که برای نجات آنان باید اقدامات سریع و لازم صورت بگیرد زیرا نظامیان سابق زیر سلطه طالبام به بهانه های مختلف دستگیر و در زندان کشته می‌شوند و یا با حملات هدفمند پس از شناسایی ترور می‌شوند.

در بیانیه آمده است:« جامعه جهانی باید از تبدیل شدن افغانستان به لانه تروریستان و تروریست پروری جلوگیری کند چرا که افغانستان ناامن برای منطقه و برای جهان نیز خطرناک خواهد بود.»

آنان همچنان تاکید کردند که با توجه به وضعیت حاکم و شرایط و شواهد موجود سازمان ملل و جامعه جهانی باید وجود آپارتاید جنسیتی در افغانستان را به رسمیت شناخته شده و برای رفع آن اقدامات لازم و جدی صورت بگیرد.

این درحالیست که طی چند روز اخیر حملات هدفمند بر جامعه تشیع افغانستان از سوی افراد ناشناس در مناطق شیعه نشین افزایش یافته است.

هفته گذشته از اثر انفجار در یک موتر نوع کاستر در غرب کابل حداقل ۷ تن جان باخته و ۲۲ تن دیگر به شمول دو زن زخم برداشتند و همچنان در حمله هدفمند دیگر دو‌مرد هزاره در غور درحالیکه سوار بر موتر سایکل بودند تیرباران شدند. از سویی هم در یک انفجار نیرومند دیگر در یک باشگاه ورزشی ده ها ورزشکار هزاره جان باخته و زخم برداشتند.