فوزیه کوفی: طالبان در تامین امنیت مردم و اماکن مذهبی ناکام اند
فوزیه کوفی: طالبان در تامین امنیت مردم و اماکن مذهبی ناکام اند

فوزیه کوفی مسول جریان سیاسی موج تحول افغانستان در واکنش به حمله‌ی مهاجمان ناشناس به عبادتگاه هندوباوران و سیک درکابل طالبان را به تامین امنیت مردم و اماکن مذهبی ناکام خواند. او درپیامی نوشته است: ” کارته پروان کابل جای جایی که من دوران کودکی ام را سپری کردم یکی از محله های متنوع شهر […]

فوزیه کوفی مسول جریان سیاسی موج تحول افغانستان در واکنش به حمله‌ی مهاجمان ناشناس به عبادتگاه هندوباوران و سیک درکابل طالبان را به تامین امنیت مردم و اماکن مذهبی ناکام خواند.
او درپیامی نوشته است:
” کارته پروان کابل جای جایی که من دوران کودکی ام را سپری کردم یکی از محله های متنوع شهر کابل است و هندوباوران و سیک های این محله بخشی ازین زیبایی است اما طالبان در تامین امنیت مردم و اماکن مذهبی مانند سایر ادعاهای شان ناکام اند.”
خانم کوفی در بخشی دیگری از پیامش نوشته است که برای جلوگیری از گسترش جنگ و نا امنی در کشور ،به نظم قانون اساسی مراجعه شده و قدرت به مردم برگشتانده شود.
” بهتر است قبل از اینکه شعله های جنگ و نا امنی از این بیشتر از مردم ما قربانی بگیرد ،به نظم قانون اساسی  مراجعه شده قدرت به مردم برگشتانده شود، به حقوق زنان ،همه‌ای اقوام و گروهای مذهبی تمکین صورت گیرد و به کشتار مردم مظلوم افغانستان پایان داده شود.”
عبادتگاه هندوباوران و سیک های افغانستان روز شنبه(۲۸ جوزا) هدف چندین حمله‌ی مواد انفجاری قرار گرفت به گفته‌ی مقامات طالبان چند مهاجم ناشناس به این عبادتگاه یورش برده بودند که در‌نتیجه‌ی درگیری با طالبان مهاجمین از پا درآمدند و عبادتگاه درآتش سوخته است. دو تن جان باخته و هفت دیگر زخمی شده اند. یکی ازین جان باختگان افراد طالبان و دیگری از شهروندان اهل هنود و زخمیان این رویداد نیز افراد ملکی گفته شده است.
مسوولیت این رویداد را گروهی داعش به عهده گرفته است.
خبرگزاری زنان افغانستان