قتل مرموز یک خواهر و برادر به گونه‌ی فجیع در ولایت هرات
قتل مرموز یک خواهر و برادر به گونه‌ی فجیع در ولایت هرات

  خبرگزاری زنان افغانستان: منابع در شفاخانه حوزوی هرات می‌گویند که یک خواهر و برادر در این ولایت به شکل فجیع و مرموز به قتل رسیده اند. این رویداد روز دوشنبه در مربوطات حوزه سوم امنیتی شهر هرات رخ داده است. در مورد هویت این خواهر و برادر جزئیات کامل ارائه نشده اما گفته می‌شود […]

 

خبرگزاری زنان افغانستان: منابع در شفاخانه حوزوی هرات می‌گویند که یک خواهر و برادر در این ولایت به شکل فجیع و مرموز به قتل رسیده اند.

این رویداد روز دوشنبه در مربوطات حوزه سوم امنیتی شهر هرات رخ داده است.
در مورد هویت این خواهر و برادر جزئیات کامل ارائه نشده اما گفته می‌شود که دختری که به قتل رسیده، متاهل بوده و در شفاخانه‌ی حوزوی هرات به‌ حیث پرستار رضاکار ایفای وظیفه می‌کرد.

عبدالله انصاف، سخنگوی پولیس هرات در صحبت با رسانه‌ها گفته است که مهاجمان ابتدا وارد خانه شده و سپس با ضرب چاقو این دو خواهر و برادر را به قتل رسانیده و از محل فرار کرده اند.

تا اکنون دلیل و انگیزه‌ی این رویداد به صورت دقیق معلوم نیست اما منابع علت این رویداد را مشکلات خانوادگی عنوان می‌کنند.

این در حالی‌ست که زنان در افغانستان همواره با چالش‌های زیادی رو به رو بوده اند و در دو سال گذشته بعد از متوقف شدن کار نهاد‌های حامی زن در افغانستان، اکنون هیچ نهادی وجود ندارد تا خشونت‌های که علیه زنان صورت می‌گیرد را مورد بررسی قرار داده و به مشکلات شان رسیده‌گی کنند.