لت‌‌وکوب یک داکتر زن در بلخ توسط طالبان
لت‌‌وکوب یک داکتر زن در بلخ توسط طالبان

خبرگزاری زنان افغانستان: منابع محلی در ولایت بلخ می‌گویند که افراد طالبان یک تن از داکتران زن شفاخانهٔ ابو علی سینای بلخی را به شدت لت‌و‌‌کوب کردند. نام این داکتر لیلی نقیب است و در شفاخانهٔ ابو علی سینا به حیث قابله در بخش نسایی و ولادی این شفاخانه مشغول کار بود. یک تن از […]

خبرگزاری زنان افغانستان: منابع محلی در ولایت بلخ می‌گویند که افراد طالبان یک تن از داکتران زن شفاخانهٔ ابو علی سینای بلخی را به شدت لت‌و‌‌کوب کردند. نام این داکتر لیلی نقیب است و در شفاخانهٔ ابو علی سینا به حیث قابله در بخش نسایی و ولادی این شفاخانه مشغول کار بود.

یک تن از داکتران این شفاخانه به شرط افشا نشدن هویتش می‌گوید، زمانی لیلی مورد لت‌و‌کوب سه تن از اعضای طالبان قرار گرفت که در روز اول عید قربان فرزند خانم یکی از آنها هنگام ولادت از بین رفت، یک تن از اعضای طالبان لیلی را مورد اتهام قرار داده و می‌گوید که وی با زرق پیچکاری سبب مرگ طفلش شده است.

به گفته‌ٔ منبع، این عضو طالبان با دو تن دیگر به شدت به سر و صورت داکتر لیلی بواسطهٔ قنداق تفنگ کوبیدند، این داکتر پس از دو روز بستری بودن در شفاخانه، اکنون در خانه‌اش بستری است.
تا کنون مسئولین ریاست صحت عامه این ولایت در این مورد چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که قبل از این هم لت‌و‌کوب و تحقیر داکتران و کارمندان صحی این ولایت توسط طالبان گزارش شده بود و داکتران از نحوۀ برخورد اعضای این گروه و عدم تحت پیگرد قانونی قرار گرفتن آنان، شکایت دارند. رهبر طالبان اداره لوی سارنوالی افغانستان (دادستانی کل) را از ساختار تشکیلاتی حکومت حذف کرده است.