مرکز خبرنگاران افغانستان: آغاز فعالیت رادیو «ندای حقیقت» در ولایت کاپیسا
مرکز خبرنگاران افغانستان: آغاز فعالیت رادیو «ندای حقیقت» در ولایت کاپیسا
مرکز خبرنگاران افغانستان در ولایت کاپیسا از آغاز فعالیت یک رادیوی خصوصی به‌نام «ندای حقیقت» در این ولایت خبر داده‌اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان در ولایت کاپیسا از آغاز فعالیت یک رادیوی خصوصی به‌نام «ندای حقیقت» در این ولایت خبر داده‌اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان امروز یک‌شنبه ۲۳ ثور، با نشر اعلامیه‌ی بیان داشت که این رادیو پس از شش ماه فعالیت آزمایشی، اکنون به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نموده است.

نصرالله صالحی مدیر مسئول رادیو ندای حقیقت به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که این رادیو برنامه‌های با محتوای اقتصادی، ورزشی، اجتماعی، دینی و آموزشی مخصوص مکاتب را آماده می‌کند. ضمن آن، سرویس خبری نیز دارد که به زبان‌های دری و پشتو به نشر سپرده می‌شود.

به نقل از صالحی که به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است این رادیو همه روزه از ساعت ۶:۰۰ تا ۱۰:۳۰ پیش از چاشت و از ساعت ۴:۰۰ پس از چاشت تا ساعت ۱۰:۳۰ شب نشرات دارد و نشرات آن بر شهر محمد راقی، در شماری مناطق ولایت کاپیسا و شماری ولسوالی‌های ولایت‌های کابل و پروان قابل دسترس است.

گفته می‌شود که این رادیو ده نفر کارمند داشته از جمله چهار گزارشگر آن زنان هستند و ده نفر دیگر به‌حیث کارآموز با آن کار می‌کنند.

براساس گفته‌های مرکز خبرنگاران‌ افغانستان رادیو «ندای حقیقت» اولین رادیوی خصوصی است که پس تسلط دوباره‌ی گروه طالبان در مرکز ولایت کاپیسا راه‌اندازی شده است.

این نهاد می‌افزاید که پس از تسلط دوباره‌ی گروه طالبان رادیوهای خصوصی «بهار» و «صدای رسالت» در ولایت کاپیسا متوقف شد فقط رادیو «صدای نجراب» توانست به فعالیت خود ادامه دهد.

مرکز خبرنگاران‌ افغانستان افزود که سال گذشته رادیوی خصوصی «طنین اطلاعات» در ولسوالی حصه‌ی اول کوهستان ولایت کاپیسا ایجاد شده بود.

این مرکز گفته است که در این ولایت هیچ شبکه‌ی تلویزیونی، از جمله تلویزیون ملی افغانستان تحت کنترل گروه طالبان، فعالیت ندارد.

احمد قریشی رئیس اجرایی مرکز خبرنگاران افغانستان، راه‌اندازی رادیو ندای حقیقت را در شرایط کنونی که محدودیت‌های فراوان در عرصه‌ی رسانه‌ها از سوی گروه طالبان وضع شده و رسانه‌ها همچنین در شرایط دشوار اقتصادی نیز قرار دارند را امیدوار کننده عنوان کرده و گفته است که این رادیو در جایگاه یک رسانه مستقل بتواند اطلاع رسانی دقیق و به موقع داشته باشد.

با آمدن گروه طالبان بر افغانستان، محدودیت‌های زیادی بر فعالیت رسانه‌ها و خبرنگاران در این کشور وضع شده‌ است.

 

خبرگزاری زنان افغانستان

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان