ممنوعیت جشن فراغت دانشجویان دانشکده‌ی ادبیات فارسی در دانشگاه بلخ
ممنوعیت جشن فراغت دانشجویان دانشکده‌ی ادبیات فارسی در دانشگاه بلخ

خبرگزاری زنان افغانستان: پس از حذف زبان فارسی از لوحه‌های دانشگاه‌ها در اکثر ولایات کشور، این‌بار دانشجویان دانشکده‌ی ادبیات فارسی دانشگاه بلخ از تجلیل نمودن رسمی جشن فراغت شان محروم شدند. منابعی از دانشگاه بلخ به خبرگزاری زنان افغانستان می‌گویند، مسئولان طا.لبان و رییس دانشگاه بلخ مانع برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده‌ی ادبیات فارسی شده، […]

خبرگزاری زنان افغانستان: پس از حذف زبان فارسی از لوحه‌های دانشگاه‌ها در اکثر ولایات کشور، این‌بار دانشجویان دانشکده‌ی ادبیات فارسی دانشگاه بلخ از تجلیل نمودن رسمی جشن فراغت شان محروم شدند.

منابعی از دانشگاه بلخ به خبرگزاری زنان افغانستان می‌گویند، مسئولان طا.لبان و رییس دانشگاه بلخ مانع برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده‌ی ادبیات فارسی شده، به اساتید این دانشگاه نیز گفته شده تا به مراسم فراغت آنان شرکت نکنند، همچنان رییس این دانشگاه از امضا گواهی‌نامه‌های فراغت آنان ابا ورزیده است.

حدود ۴۰ نفر دانشجو روز دوشنبه، ۲۲ عقرب، پس از اصرار و پادرمیانی خانواده‌های شان از فارغ‌التحصیل شدن شان در دفتر یک رسانه محلی به نام رادیو فجر بدون حضور مسئولان و استادان دانشگاه تجلیل کردند.

این در حالی است که چندی پیش ندا محمد ندیم مانع سفر تحصیلی ۵۰۰ دانشجو در خارج از کشور شده و به آنان گفته بود: «شما مسلمان می‌روید و کافر بر می‌گردید.»

پس از روی کار آمدن طا.لبان نظام تحصیلی نیز دچار آسیب جدی شده است، مشاهده می‌شود این گروه پس از ممنوع کردن دختران از تحصیل و تعلیم اینک به دنبال محدود کردن دانشجویان فارسی زبان هستند.