مکاتب دخترانه بدون تغییر درنصاب آموزشی بازگشایی شود
مکاتب دخترانه بدون تغییر درنصاب آموزشی بازگشایی شود

خبرگزاری زنان افغانستان: اعضای جنبش اعتراضی شنبه های ارغوانی در یک گردهمایی اعتراضی خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه بدون تغییرات در نصاب آموزشی شدند. این زنان امروز (سه شنبه،۲۰ سرطان ۱۴۰۲) به تداوم مسدودماندن مکاتب دخترانه، دانشگاه ها و مراکز آموزشی به روی دختران اعتراض کردند. آنان در این گردهمایی از مردم افغانستان خواستند تا زنان […]

خبرگزاری زنان افغانستان: اعضای جنبش اعتراضی شنبه های ارغوانی در یک گردهمایی اعتراضی خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه بدون تغییرات در نصاب آموزشی شدند.

این زنان امروز (سه شنبه،۲۰ سرطان ۱۴۰۲) به تداوم مسدودماندن مکاتب دخترانه، دانشگاه ها و مراکز آموزشی به روی دختران اعتراض کردند.

آنان در این گردهمایی از مردم افغانستان خواستند تا زنان محروم از حق آموزش را تنها نگذاشته، درب مکاتب، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را بروی زنان ودختران به گونه‌ی مردمی و خودجوش بازگشایی کنند.
آنان همچنان در بیانیه‌ای می‌گویند:« خواست ما زنان از جامعه جهانی این است تا با اتخاذ مکانیزم های واقع بینانه، بدون تغییر در محتوایی درسی از بازگشایی درب مکاتب، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و برگشت زنان به اجتماع حمایت قاطع نمایند.»
زنان معترض معتقد اند که بازگشایی مکاتب و دانشگاه ها به عنوان نخستین حق انسانی زنان نباید زمینه‌ی به رسمیت شناسی گروه طالبان را فراهم سازد. زیرا تنها راه حل بحران کنونی کشور تاسیس حکومت دموکراتیک غیر متمرکز و مبتنی بر آرای مردم افغانستان است.
زنان معترض در مخالفت با تغییر نصاب آموزشی مکانب دخترانه از سوی طالبان می گویند مه تغیر در نصاب آموزشی سبب رشد افکار تروریستی میان زنان ودختران می‌شود.