مک کال: با انتصاب رینا امیری، طالبان احکام محدودکنندهٔ بیشتر علیه زنان صادر کرده است
مک کال: با انتصاب رینا امیری، طالبان احکام محدودکنندهٔ بیشتر علیه زنان صادر کرده است

  خبرگزاری زنان افغانستان: مک کال رئیس کمیتهٔ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در واکنش به دیدار نمایندگان این کشور با طالبان خواستار توقف نشست‌ها میان دو طرف شده است، وی تاکید کرده که نشست اخیر نمایندگان کشورش با طالبان با انتقادات شدید افغان‌ها مواجه شده است. مایکل مک کال در تویتی نگاشته است: «مردم […]

 

خبرگزاری زنان افغانستان: مک کال رئیس کمیتهٔ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در واکنش به دیدار نمایندگان این کشور با طالبان خواستار توقف نشست‌ها میان دو طرف شده است، وی تاکید کرده که نشست اخیر نمایندگان کشورش با طالبان با انتقادات شدید افغان‌ها مواجه شده است.

مایکل مک کال در تویتی نگاشته است: «مردم افغانستان خواهان تعامل بیشتر ایالات متحده با طالبان نیستند. زیرا این کار کمکی به زنان و دختران افغانستان نمی‌کند، بل به نوعی عادی‌سازی روابط با طالبان و مشروعیت بخشی به این گروه است.»

مک کال افزوده است، از زمانی که رینا امیری به عنوان نماینده ویژهٔ امریکا در امور حقوق بشر و زنان افغانستان گماشته شده است، فرامین محدودکننده علیه زنان افغانستان از سوی طالبان بیشتر از قبل صادر شده و زنان نسبت به گذشته با احکام سرکوب کنندهٔ بیشتر مواجه گردیده اند.
مک کال می‌گوید باید نشست‌ها میان وزارت خارجه امریکا و طالبان متوقف شود.

پس از در دیدار اخیر تام وست و رینا امیری نمایندگان ویژه امریکا برای افغانستان که با سران حکومت طالبان در دوحه صورت گرفت، وزارت خارجهٔ امریکا اعلام داشته است که در این دیدار در مورد ثبات اقتصادی، حقوق بشر و مبارزه با مواد مخدر در افغانستان بحث صورت گرفته است.

این نشست از سوی افغان‌ها مورد انتقاد و پرسش قرار گرفت مخصوصا تویت رینا امیری مبنی بر توجیه حضورش در این نشست با موجی گسترده از اعتراضات و انتقادات کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان حقوق زن مواجه شد.

تویت رینا امیری که در آن گفته بود «بنا بر اصرار گسترده افغانان و مدافعان حقوق بشر به ضرورت تعامل مستقیم با طالبان در مورد حقوق بشر، به ویژه محدودیت‌های شدید علیه زنان و دختران به همکاران‌اش در گفتگو‌ها با طالبان پیوسته است» با واکنش تند، اعتراضات و انتقادات شمار زیادی از مدافعان حقوق بشر و فعالان حقوق زن افغانستان مواجه گردید و این گفته امیری را کذب و بی‌اساس خواندند.