نارضایتی زنان متشبث از برگزاری نمایشگاه خدیجه الکبری در کابل
نارضایتی زنان متشبث از برگزاری نمایشگاه خدیجه الکبری در کابل

خبرگزاری زنان افغانستان: نمایشگاه ملی و بین المللی خدیجه الکبری در هفت روز با به نمایش گذاشتن صنایع دستی و دیگر محصولا صنعتی زنان در کابل برگزار شد. وزارت صنعت و تجارت طالبان با همکاری چندین نهاد دیگر این نمایشگاه را در چمن حضوری کابل برگزار کرد که زنان متشبث در ۸۰۰ غرفه محصولات شان […]

خبرگزاری زنان افغانستان: نمایشگاه ملی و بین المللی خدیجه الکبری در هفت روز با به نمایش گذاشتن صنایع دستی و دیگر محصولا صنعتی زنان در کابل برگزار شد.

وزارت صنعت و تجارت طالبان با همکاری چندین نهاد دیگر این نمایشگاه را در چمن حضوری کابل برگزار کرد که زنان متشبث در ۸۰۰ غرفه محصولات شان را به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه که به بازدید کنندگان زن اختصاص یافته بود به تاریخ ۲۳ عقرب سال روان آغاز شد و روز گذشته( ۲۹ عقرب) پایان یافت.

زنان متشبث با نارضایتی از برگزاری این نمایشگاه می‌گویند که به دلیل محدودیت در بازدید از این نمایشگاه، محصولات آنان به گونه قناعت بخشی به فروش نرفته است.

زینب ۳۰ ساله که محصولات صنایع دستی، زعفران و شیرینی های مختلفی را از هرات به این نمایشگاه آورده بود به خبرگزاری زنان افغانستان گفت:« چون نمایشگاه تنها به زنان اختصاص داده شده بود ما مشتری های زیاد نداشتیم و محصولات ما هم خیلی اندک به فروش رفت.»

زیبا همدم متشبث ۲۹ ساله‌ی دیگر که محصولات صنایع دستی خود و دیگر زنان مانند لباسهای سنتی، گلدوزی و مهره دوزی را از ولایت فاریاب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است می‌گوید که توانسته است محصولاتش را به بازدید کنندگان معرفی کند اما بازدید کنندگان از محصولات او چیزی نخریدند.

زیبا گفت:« باید اجازه میدادند که هرکسی از نمایشگاه بازدید میکردند زنان که به بازدید آمده بودند در شرایط بیکاری، بی پولی و محدودیت های که وضع شده چطور میتوانستند از محصولات ما چیزی بخرند.»

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت و تجارت طالبان، محصولات صنایع دستی، لبنیات و سایر فرآورده های زنان در ۸۰۰ غرفه به نمایش گذاشته بود.

این وزارت تعداد بازدید کنندگان از نمایشگاه را صدها تن عنوان کرده است.