نخستین روز آزمون کانکور بدون حضور دختران در یازده ولایت سپری شد
نخستین روز آزمون کانکور بدون حضور دختران در یازده ولایت سپری شد

  خبرگزاری زنان افغانستان: پس از حذف دختران از شرکت در آزمون کانکور، نخستین روز این آزمون بدون حضور دختران در یازده ولایت کشور سپری شد. صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲۹ سرطان ۱۴۰۲) روند برگزاری آزمون کانکور طی دو روز در ولایت های بامیان، دایکندی، غور، فاریاب، جوزجان، پکتیا، خوست، لوگر، بغلان، سرپل و تخار آغاز […]

 

خبرگزاری زنان افغانستان: پس از حذف دختران از شرکت در آزمون کانکور، نخستین روز این آزمون بدون حضور دختران در یازده ولایت کشور سپری شد.

صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲۹ سرطان ۱۴۰۲) روند برگزاری آزمون کانکور طی دو روز در ولایت های بامیان، دایکندی، غور، فاریاب، جوزجان، پکتیا، خوست، لوگر، بغلان، سرپل و تخار آغاز شد.

ادارهٔ ملی امتحانات طالبان در تویتی اعلام کرده بود که در کانکور امسال تنها پسران شرکت می‌کنند و فهرست اشتراک کنندگان امتحان کانکور را وزارت تحصیلات عالی طالبان به این اداره فرستاده است و اداره ملی امتحانات صلاحیت تصمیم‌گیری تعیین کیفیت اشتراک کنندگان در این آزمون را ندارد.

قابل یادآوری است که در آزمون کانکور سال گذشته دختران با وجود محدودیت در انتخاب رشته در این آزمون شرکت کردند اما پس از سپری نمودن این امتحان با وجود کامیاب شدن در آن، به دلیل ممنوعیت وضع شده از سوی طالبان دانشجویان دختر موفق به ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های کشور نشدند.