نوشته عربی لباس یک زن جانش را به خطر انداخت
نوشته عربی لباس یک زن جانش را به خطر انداخت
زنی در پاکستان به دلیل اشتباه گرفته شدن نوشته عربی روی لباسش با آیه قرآن مورد آزار و اذیت جماعت خشمگین قرار گرفت که با اقدام به موقع پولیس از دست آنها نجات یافت.

زنی در پاکستان به دلیل اشتباه گرفته شدن نوشته عربی روی لباسش با آیه قرآن مورد آزار و اذیت جماعت خشمگین قرار گرفت که با اقدام به موقع پولیس از دست آنها نجات یافت.

این رویداد روز یکشنبه، ۶ حوت، در منطقه اچرای شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان رخ داد. منابع آگاه می‌گوید این زن همراه شوهرش به قصد خرید به بازار آمده بودند که با هجوم مردان خشمگین رو به رو می‌شوند.

در لباس این زن نوشته‌هایی به زبان عربی بوده و افراد خشمگین آن نوشته ها را با آیات قرآن اشتباه گرفته و کار این زن را کفرآمیز و توهین به مقدسات تلقی کرده بودند. مجازات اهانت به مقدسات در پاکستان مرگ است که گاهی مردم خود آن را عملی می‌کنند.

در ویدئوی این رویداد دیده می‌شود که یک افسر پولیس به اسم سیده شهربانو نقوی نخست با استدلال کردن و فراخواندن جماعت معترض به خویشتنداری به مدیریت اوضاع پرداخته و سپس این زن را به مکان امن منتقل می‌کند.

ویدئوی این رویداد در صفحات اجتماعی پاکستان به صورت گسترده بازنشر و وایرال شده است. روی لباس این زن واژه «حلوه» به معنای شیرین با حروف زبان عربی چاپ شده است.

پولیس پاکستان به رسانه‌ها گفته است که برای اولین بار حدود ساعت ۱۳ :۱۰ به وقت پنجاب در روز یکشنبه تماسی را دریافت کرده است که جمعیت خشمگین در رستورانی در لاهور اطراف یک زن، جمع شده اند و خواهان آسیب رساندن به او هستند. به گفته پولیس حدود ۳۰۰ تن در اطراف رستورانت گردآمده بودند.

در ویدئوهای منتشر شده از این رویداد این زن را می‌توان دید که بسیار ترسیده و در کنار دیوار نشسته و با دست صورت خود را می‌پوشاند. و در ویدئوی دیگر دیده می‌شود که ماموران پولیس میان این زن و جمعیت خشمگین فاصله ایجاد می‌کنند.

پولیس این زن را به یک حوزه امنیتی منتقل کرده و در آنجا شماری از علمای دینی این کشور تایید کردند که نوشته‌های روی لباس این زن آیات قرآن نبوده بل یک واژه عادی عربی به معنای شیرین بوده است‌. سپس پولیس از علما خواسته ویدئویی درباره‌ی یافته‌های خویش مبنی بر بی‌گناهی زن بگیرند. همچنان این زن بخاطر وقوع این رویداد به صورت همگانی عذرخواهی نموده است.

پولیس پاکستان گفته است برای سیده شهربانو نقوی افسر پولیس زن که در برابر معترضان خشمگین با شجاعت و استدلال ایستادگی کرده و جان این زن را نجات داده است، پیشنهاد کرده اند تا مدال پولیس قاعد اعظم (QPM)، عالی‌ترین مدال تطبیق قانون پاکستان، اهدا گردد.

خبرگزاری زنان افغانستان

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان