نگرانی آسیب دیده گان زمین لرزه‌های مرگ‌بار در هرات از آمدن زمستان پیش رو
نگرانی آسیب دیده گان زمین لرزه‌های مرگ‌بار در هرات از آمدن زمستان پیش رو

خبرگزاری زنان افغانستان: شماری از آسیب دیدگان زمین‌لرزه‌های پرقدرت در ولایت هرات از آمدن زمستان پیش رو نگران بوده و می‌گویند، بدون سرپناه و امکانات، زمستان سختی را خواهند داشت. بیشترین آمار آسیب دیدگان این زمین لرزه‌ها مربوط به ولسوالی‌های‌ زنده جان، کرخ و غوریان می‌باشد که تعداد زیادی از خانه‌ها تخریب شده و در […]

خبرگزاری زنان افغانستان: شماری از آسیب دیدگان زمین‌لرزه‌های پرقدرت در ولایت هرات از آمدن زمستان پیش رو نگران بوده و می‌گویند، بدون سرپناه و امکانات، زمستان سختی را خواهند داشت.

بیشترین آمار آسیب دیدگان این زمین لرزه‌ها مربوط به ولسوالی‌های‌ زنده جان، کرخ و غوریان می‌باشد که تعداد زیادی از خانه‌ها تخریب شده و در کنار خسارات جانی، از لحاظ مالی نیز آسیب‌های را متحمل شده اند.

نجیبه، یک تن از باشنده‌گان ولسوالی زنده جان ولایت هرات است که خانه اش را در اثر زمین لرزه‌های پی هم از دست داده و اکنون زیر خیمه همراه با چهار طفل و شوهرش زندگی می‌کند و نگران زمستان پیش رو است که چطور بدون سرپناه زندگی خواهند کرد.

وی می‌گوید:«خانه ما از بین رفت، دار و ندار ما از بین رفت، دست خالی روی آواره‌ها ماندیم و جز خیمه‌ و مواد خوراکی که کمک کردن هیچ چیزی نداریم و حیرانم زمستان پیش رو را چطور سپری خواهیم کرد. بیشتر از خودم به فکر چهار طفلم هستم».

مانند نجیبه صدها خانواده دیگر وجود دارد که خانه‌های شان را در اثر زمین لرزه از دست داده اند و بدون سرپناه شب و روز خود را در خیمه‌ها سپری می‌کنند.

سمیه، یکی دیگر از آسیب دیده گان زمین لرزه‌های پر قدرت در هرات است که خانه و چهار دخترش را از دست داده است.

وی می‌گوید:«چهار دخترم را از دست دادم، زندگی ما از بین رفت خانه ما تخریب شد. هوا هر روز سردتر می‌شود و ما هیچ امکاناتی جز یک خیمه و چند جوره لباس نداریم نصف خانواده ام بخاطر زمین لرزه از بین رفت ما را هم سردی زمستان از بین خواهد برد».

زمین‌لرزه‌های مرگ‌بار و پی هم در ولایت هرات خسارات جانی و مالی زیادی را برای مردم به وجود آورده است. بر اساس آمارهای ارائه شده بیشتر از چهار هزار نفر کشته و زخمی شده اند و اکثریت بازمانده گان زمین لرزه‌ها در ولسوالی‌های هرات، خانه‌های شان را از دست داده اند.