نگرانی سناتور آمریکایی از از سرکوب شدن زنان و دختران افغانستانی
نگرانی سناتور آمریکایی از از سرکوب شدن زنان و دختران افغانستانی

خبرگزاری زنان افغانستان: جونی ارنست، عضو مجلس سنای آمریکا می‌گوید که افغانستان به سرکوب‌گرترین کشور جهان برای زنان و دختران تبدیل شده و زنان و دخترانی که تازه به آزادی‌های خود رسیده بودند، دوباره با ظلم حکومت سرپرست مواجه شده‌اند. او تاکید کرد: «دو سال پیش، من نسبت به خطری که خروج عجولانه از افغانستان […]

خبرگزاری زنان افغانستان: جونی ارنست، عضو مجلس سنای آمریکا می‌گوید که افغانستان به سرکوب‌گرترین کشور جهان برای زنان و دختران تبدیل شده و زنان و دخترانی که تازه به آزادی‌های خود رسیده بودند، دوباره با ظلم حکومت سرپرست مواجه شده‌اند.

او تاکید کرد: «دو سال پیش، من نسبت به خطری که خروج عجولانه از افغانستان ایجاد می‌کند، هشدار داده بودم و حالا عواقب تسلط حکومت فعلی به واقعیت تبدیل شده است.»

بعد از آن‌ که در ۲۴ اسد سال ۱۴۰۰، حکومت جمهوری در افغانستان سقوط کرده و طالبان دوباره به قدرت رسیدند، زندگی زنان در کنار اقشار دیگر جامعه با تحولات زیادی رو به رو‌ شد.

شماری از زنان می‌گویند که طی دو سال اخیر محدودیت‌های وضع شده، در زندگی آنان تغییرات زیادی را ایجاد کرده و نمی‌توانند مانند گذشته در جامعه حضور داشته و به فعالیت‌ها و اهداف شان بپردازند.

این عضو مجلس سنای آمریکا در ادامه سخنان خود می‌گوید که پس از دو سال، تاثیر مخرب خروج آمریکا از افغانستان احساس می‌شود و جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا بر خلاف توصیه مشاوران نظامی خود، اقدام به خروج شتاب‌زده کرد که این تصمیم آقای بایدن «بزرگ‌ترین فاجعه سیاست خارجی ایالات متحده» بود.