نگرانی فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران از افزایش بازداشت خبرنگاران در افغانستان
نگرانی فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران از افزایش بازداشت خبرنگاران در افغانستان

خبرگزاری زنان افغانستان: فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با نشر اعلامیه‌ای از سرکوب خبرنگاران در افغانستان توسط نیروهای حکومت طالبان ابزار نگرانی نموده و اعلام کرده است که موارد بازداشت خبرنگاران در افغانستان افزایش یافته است و همه بازداشت‌شدگان باید به‌گونه فوری آزاد شوند. موج تازهٔ‌ بازداشت خبرنگاران در افغانستان در روزهای اخیر, واکنش‌های ملی و بین […]

خبرگزاری زنان افغانستان: فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با نشر اعلامیه‌ای از سرکوب خبرنگاران در افغانستان توسط نیروهای حکومت طالبان ابزار نگرانی نموده و اعلام کرده است که موارد بازداشت خبرنگاران در افغانستان افزایش یافته است و همه بازداشت‌شدگان باید به‌گونه فوری آزاد شوند.

موج تازهٔ‌ بازداشت خبرنگاران در افغانستان در روزهای اخیر, واکنش‌های ملی و بین المللی را در بر داشت و همچنان چندی پیش سازمان گزارشگران بدون مرز در این رابطه اعلام کرده بود که موج بازداشت خبرنگاران افغانستان در روزهای اخیر «سرکوب بی‌سابقه» بوده و از حکومت فعلی خواهان رهایی این خبرنگاران شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از حکومت طالبان خواسته است تا پرونده‌های مربوط به کار رسانه‌ها از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلفات رسانه‌ای تحت مدیریت حکومت فعلی بررسی شود.

این در حالی‌ست که خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در برنامه‌ی حساب دهی دولت به ملت گفته بود که طی یک سال گذشته هیچ خشونتی علیه خبرنگاران در افغانستان ثبت نشده است.