هشتاد درصد مهاجران اخراج شده از پاکستان زنان اند
هشتاد درصد مهاجران اخراج شده از پاکستان زنان اند

خبرگزاری زنان افغانستان: بخش زنان سازمان ملل متحد در کابل یا(UN WOMEN) با نشر یک گزارشی اعلام کرده است که ۸۰ درصد مهاجران اخراج‌شده از پاکستان زنان و کودکان هستند. در گزارش این نهاد آمده است که از اوایل ماه نوامبر تاکنون سه صد و ۲۷ هزار و ۴۰۰ نفر از مهاجران افغانستان از مرز‌های […]

خبرگزاری زنان افغانستان: بخش زنان سازمان ملل متحد در کابل یا(UN WOMEN) با نشر یک گزارشی اعلام کرده است که ۸۰ درصد مهاجران اخراج‌شده از پاکستان زنان و کودکان هستند.

در گزارش این نهاد آمده است که از اوایل ماه نوامبر تاکنون سه صد و ۲۷ هزار و ۴۰۰ نفر از مهاجران افغانستان از مرز‌های تورخم و سپین‌بولدک به افغانستان برگشتانده شدند که از این میان، ۸۰ درصد آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش این نهاد، ۴۷ درصد از زنان و دخترانی که به افغانستان برگشتانده شدند بسیار آسیب‌پذیر هستند که شامل کودکان دختر ۶ تا ۱۷ ساله می‌شوند و اکثریت این زنان، سرپرستی خانواده‌های شان را به عهده دارند.

در گزارش این نهاد آمده است که ۱.۷ میلیون مهاجر و پناهنده‌ی افغانستان در معرض اخراج اجباری از سوی حکومت پاکستان قرار دارند.

این درحالیست که پس از گسترش اخراج مهاجران افغانستانی از پاکستان، ملا هیبت الله آخند زاده رهبر نامرئی طالبان دستور جابجایی این مهاجران در شمال کشور را داده است امری که سبب نگرانی مردم از بهر جابجایی افراد پاکستانی در خاک افغانستان شده است.