والی طالبان در غزنی از صرافان پول درخواست کرد
والی طالبان در غزنی از صرافان پول درخواست کرد
منابع مردمی در ولایت غزنی گفته‌اند که والی گروه طالبان از صرافان این ولایت ۵۰ میلیون افغانی بصورت قرض‌الحسنه درخواست کرده‌است.

منابع مردمی در ولایت غزنی گفته‌اند که والی گروه طالبان از صرافان این ولایت ۵۰ میلیون افغانی بصورت قرض‌الحسنه درخواست کرده‌است.

منابع امروز سه‌شنبه ۲۲ جوزا، به خبرگزاری زنان افغانستان تأیید کرده‌اند که محمد امین عمری، والی این گروه مقدار ۵۰ میلیون افغانی را به منظور پرداخت «معاش کارمندان» نیروهای طالبان و «مصارف دسترخوان عید» از صرافان این ولایت بصورت قرض‌الحسنه درخواست کرده‌ است.

براساس اطلاعات منابع، والی این گروه در ولایت غزنی در مورد قرضه خواستن از صرافان با جاوید احمدزی، رئیس اتحادیه صرافان این ولایت سخن گفته‌ و مطرح کرده است.

به نقل از منابع، رئیس اتحادیه صرافان غزنی در دیداری که با صرافان این ولایت داشته، به آنان گفته است؛ این مقدار پول پس از جمع‌آوری، به دست والی گروه طالبان سپرده خواهد شد.

گفته می‌شود که صرافان ولایت غزنی برای جمع کردن مقدار پول ذکر شده، دست‌ به کار شده و تلاش دارند این قرضه را به والی گروه طالبان پرداخت نمایند.

تا اکنون علت و انگیزه تقاضای این مقدار پول از سوی والی گروه طالبان در غزنی روشن و مشخص نیست.

در حالی‌که وزارت معادن و پترولیم گروه طالبان در تازه ترین مورد اعلام کرده بود که ۶۰ هزار تٌن نفت خام استخراج شده از حوزه نفتی «آمو دریا» را به قیمت حدود ۳۳ میلیون دالر به فروش رسانده‌اند.

افزون بر این، گروه طالبان در هر هفته، صدها هزار دالر از فروش زمرد استخراج شده از ولایت پنجشیر درآمد دارد.

گفتنی‌ست که منابع طبیعی و کمک‌های جهانی از سوی این گروه حیف‌ومیل شده/می‌شود به کسانی که نیازمند کمک هستند، توزیع نمی‌گردد و از آن سو استفاده صورت می‌گیرد.

اکنون این گروه اقدام به جمع‌آوری پول از صراف‌ها نموده و از آن طریق کارمندان خویش را معاش می‌دهند.

 

خبرگزاری زنان افغانستان

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان