واکنش‌ها در برابر سخنان مجیب‌الرحمن انصاری در نشست علمای دین
واکنش‌ها در برابر سخنان مجیب‌الرحمن انصاری در نشست علمای دین

سخنان چند روز پیش مجیب الرحمن انصاری در مورد سر زده شدن مخالفان حکومت امارت اسلامی در نشست علمای دین و بزرگان قومی در تالار لوی جرگه در کابل، با واکنش‌های گسترده سیاسیون و فعالان مدنی رو به رو شده است. امرالله صالح، معاون پیشین رئیس جمهور در واکنش به سخنان مولوی انصاری در صفحه‌ای […]

سخنان چند روز پیش مجیب الرحمن انصاری در مورد سر زده شدن مخالفان حکومت امارت اسلامی در نشست علمای دین و بزرگان قومی در تالار لوی جرگه در کابل، با واکنش‌های گسترده سیاسیون و فعالان مدنی رو به رو شده است.

امرالله صالح، معاون پیشین رئیس جمهور در واکنش به سخنان مولوی انصاری در صفحه‌ای فیس‌بوک خود نوشته است،«کشتار میلیون‌ها انسان ناممکن است. این وحشت وتشنگی به خون را از کجا الهام گرفته است؟ کجای قران؟ کدام حدیث؟ کدام مکتب انسانیت.»

مجیب الرحمن انصاری در اظهارات خود گفته بود «این امنیت و نظام به آسانی به دست نیامده است و اگر کسی در برابر این نظام کوچک‌ترین حرکتی می‌کند باید گردن آن زده شود. خون شهدا روز قیامت گریبان ما را می‌گیرد اگر به این سرزمین دوباره پای دشمن گذاشته شده و دوباره خیانت شود»

در همین حال شماری از کاربران صفحات اجتماعی در واکنش به سخنان اخیر مولوی انصاری می‌گویند که ریختاندن خون انسان‌ها در هیچ دینی بخصوص در دین اسلام جائز نیست. فتوای سر زدن مخالفان حکومت راه حل نبوده و باید بجای آن مسیری به پیش گرفته شود که افغانستان و‌ مردم افغانستان از این همه بحران نجات دهد.

خبرگزاری زنان افغانستان