واکنش‌ها در برابر موج تازهٔ بازداشت خبرنگاران در افغانستان
واکنش‌ها در برابر موج تازهٔ بازداشت خبرنگاران در افغانستان

  خبرگزاری زنان افغانستان: موج تازهٔ‌ بازداشت خبرنگاران در افغانستان در چند روز اخیر با واکنش‌های ملی و بین المللی رو به رو شده است. سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گوید که موج بازداشت خبرنگاران افغانستان در ده روز اخیر «سرکوب بی‌سابقه» بوده و حکومت فعلی در این مدت ۹ خبرنگار را بازداشت کرده است. براساس […]

 

خبرگزاری زنان افغانستان: موج تازهٔ‌ بازداشت خبرنگاران در افغانستان در چند روز اخیر با واکنش‌های ملی و بین المللی رو به رو شده است.
سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گوید که موج بازداشت خبرنگاران افغانستان در ده روز اخیر «سرکوب بی‌سابقه» بوده و حکومت فعلی در این مدت ۹ خبرنگار را بازداشت کرده است.

براساس معلومات گزارشگران بدون مرز، فقیرمحمد فقیرزی، جان‌آقا صالح، حسیب حساس، حبیب سراب، سید وحدت‌الله ابدالی، شمس‌الله عمری، وحیدالرحمان افغانمل، عطاءالله عمر و پرویز سرگند، خبرنگارانی هستند که در ده روز اخیر بازداشت شده‌اند.

در همین حال، یوناما یا دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان به بازداشت چندین خبرنگار در ۱۰ روز اخیر واکنش نشان داده و از حکومت سرپرست خواسته است که به آزادی بیان و رسانه‌ها احترام بگذارد.