واکنش اعضای جنبش زنان عدالت‌خواه افغانستان در رابطه به نشست دوحه و ادعای رینا امیری
واکنش اعضای جنبش زنان عدالت‌خواه افغانستان در رابطه به نشست دوحه و ادعای رینا امیری

  خبرگزاری زنان افغانستان: زنان عضو جنبش زنان عدالت‌خواه افغانستان در رابطه به نشست دوحه و ادعای اخیر رینا امیری گفته اند که گفتگوهای دوحه از همان ابتدا بدون رضایت مردم افغانستان بوده و در انتها منجر به سقوط کشور و فرار اشرف غنی رئیس جمهور شد. اظهار نظر اخیر رینا امیری موجب تعجب و […]

 

خبرگزاری زنان افغانستان: زنان عضو جنبش زنان عدالت‌خواه افغانستان در رابطه به نشست دوحه و ادعای اخیر رینا امیری گفته اند که گفتگوهای دوحه از همان ابتدا بدون رضایت مردم افغانستان بوده و در انتها منجر به سقوط کشور و فرار اشرف غنی رئیس جمهور شد.

اظهار نظر اخیر رینا امیری موجب تعجب و تأثر مردم افغانستان بخصوص زنان، فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی کشور شده است. رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر برای افغانستان مدعی شده است که وی به درخواست زنان و مردان افغانستان به گفتگو همراه هیئت وزارت خارجه طالبان در دوحه پرداخته است.

جنبش زنان عدالت‌خواه به نمایندگی از زنان افغانستان ادعای رینا امیری مبنی بر «اصرار گسترده افغان‌ها و فعالان حقوق بشر برای اشتراک وی در نشست امریکا با گروه طالبان در دوحه» را خلاف واقع دانسته و گفته اند که فعالان حقوق بشر اصراری برای نشست و مذاکره با گروه تروریست و خونریز که دست تمام اعضا و رهبران آن با خون ملت آغوشته است، ندارند.

زنان عضو این جنبش افزوده اند که گفتگوها هیچ دردی از دردهای مردم افغانستان بخصوص زنان و دختران را دوا نکرده و نمی‌کند و هدف چنین گفتگوهایی مشروعیت دادن و عادی سازی روابط با طالبان است. این زنان معترض از فعالان حقوق بشر و جامعه جهانی خواسته اند که در مقابل چنین کنش‌ها واکنش نشان دهند و خاموش ننشینند.