واکنش زنان به مرگ حورا سادات: طالبان به کشتار هدفمند زنان دست زده اند
واکنش زنان به مرگ حورا سادات: طالبان به کشتار هدفمند زنان دست زده اند

خبرگزاری زنان افغانستان: گروهی از زنان معترض در واکنش به مرگ مرموز حورا سادات یوتیوبر معروف درکابل بر مزار او رفتند و با صدور یک اعلامیه می‌گویند که طالبان در دو سال گذشته دست به مشتار هدفمند زنان زده است. حورا سادات هفته گذشته در یک رویداد مشکوک جان باخت خانواده اش علت مرگ او […]

خبرگزاری زنان افغانستان: گروهی از زنان معترض در واکنش به مرگ مرموز حورا سادات یوتیوبر معروف درکابل بر مزار او رفتند و با صدور یک اعلامیه می‌گویند که طالبان در دو سال گذشته دست به مشتار هدفمند زنان زده است.

حورا سادات هفته گذشته در یک رویداد مشکوک جان باخت خانواده اش علت مرگ او را یک حادثه و نزدیکانش مسمومیت غذایی عنوان کرده بودند اما اکنون منابعی به رسانه ها گفته است که حورا سادات توسط یک عضو طالبان به قتل رسیده است.

اعضای جنبش زنان مقتدر افغانستان امروز(شنبه،۴ سنبله ۱۴۰۲) با صدور یک اعلامیه از جامعه جهانی و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستند که جلو جنایت های ضد بشری طالبان در برابر زنان افغانستان را بگیرند.

در اعلامیه‌ی زنان معترض آمده است که طی دوسال حاکمیت طالبان در افغانستان، علاوه بر آن‌که زنان از تمامی فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و تفریحی به صورت کامل محروم شده‌اند، مورد توهین، تحقیر، شکنجه، لت‌وکوب، زندان، تجاوز جنسی و کشتارهای مرموز و هدفمند از سوی گروه طالبان مواجه شده‌اند.

آنان همچنان گفته اند که از دو سال بدینسو ده‌ها زن در کابل و ولایات که قبل از تسلط طالبان و در دوران حاکمیت این گروه در جامعه حضور فعال داشتند، توسط گروه طالبان به گونه‌ی مرموز و هدفمند به قتل رسیده‌اند و طالبان مسوولیت این قتل‌ها را بر عهده‌ی افراد مسلح ناشناس گذاشتند.

زنان معترض در اعلامیه مدعی شده اند که جسد حورا سادات بدون حضور اعضای خانواده اش از سوی افراد طالبان به خاک سپرده شده و اکنون این محل زیر نظارت شدید افراد طالبان قرار دارد.

جنبش زنان مقتدر از جامعه‌ی جهانی و نهادهای حامی حقوق بشر و حقوق زنان در سراسر جهان خواسته است تا جلو جنایت‌های طالبان را گرفته و نگذارند که مردم افغانستان به‌ویژه زنان، هر روز قربانی شده و صدای‌ عدالتخواهی شان خاموش شوند.