وزارت اطلاعات و فرهنگ: هیچ خشونتی علیه خبرنگاران در افغانستان به ثبت نرسیده است
وزارت اطلاعات و فرهنگ: هیچ خشونتی علیه خبرنگاران در افغانستان به ثبت نرسیده است

خبرگزاری زنان افغانستان: خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در برنامه‌ی حساب دهی دولت به ملت می‌گوید که طی یک سال گذشته هیچ خشونتی علیه خبرنگاران در افغانستان ثبت نشده است. آقای خیرخواه در این برنامه تاکید کرده است که برای آسان‌سازی کار خبرنگاران به آن‌ها کارت مخصوص خبرنگاری توزیع خواهد شد و […]

خبرگزاری زنان افغانستان: خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در برنامه‌ی حساب دهی دولت به ملت می‌گوید که طی یک سال گذشته هیچ خشونتی علیه خبرنگاران در افغانستان ثبت نشده است.

آقای خیرخواه در این برنامه تاکید کرده است که برای آسان‌سازی کار خبرنگاران به آن‌ها کارت مخصوص خبرنگاری توزیع خواهد شد و آنان هیچ خبرنگاری را به‌دلیل کار در رسانه‌ها بازداشت نکرده اند.

این در حالی‌ست که طی هفته‌های اخیر، حدود ۱۰ خبرنگار از سوی نیروهای طالبان بازداشت شده اند که واکنش‌های ملی و بین‌المللی را در قبال داشته است.

نی یا نهاد حمایت‌کننده‌ رسانه‌های آزاد افغانستان نیز چند روز پیش با نشر اعلامیه‌ای از حکومت طالبان خواسته بود تا خبرنگاران بازداشت شده را رها کند.

همچنان یوناما یا دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان به بازداشت چندین خبرنگار در روزهای اخیر واکنش نشان داده و از حکومت طالبان خواسته است که به آزادی بیان و رسانه‌ها احترام بگذارد.