وزیر صحت هالند بابت انتشار عکسش با یک مقام طا.لبان؛ از مردم مخصوصا زنان افغانستان عذرخواهی کرد
وزیر صحت هالند بابت انتشار عکسش با یک مقام طا.لبان؛ از مردم مخصوصا زنان افغانستان عذرخواهی کرد

خبرگزاری زنان افغانستان: انتشار عکس وزیر صحت هالند با عبدالباری عمری رئیس غذا و ادویه طا.لبان با واکنش‌های گسترده مواجه شد. یک عضو پارلمان هالند انتشار عکس وزیر صحت این کشور را با یک مقام طا.لبان «رسوایی باورنکردنی» و «شرم‌آور» خواند. افغان‌ها در داخل و خارج از کشور نیز این عمل را باورنکردنی خوانده و […]

خبرگزاری زنان افغانستان: انتشار عکس وزیر صحت هالند با عبدالباری عمری رئیس غذا و ادویه طا.لبان با واکنش‌های گسترده مواجه شد.

یک عضو پارلمان هالند انتشار عکس وزیر صحت این کشور را با یک مقام طا.لبان «رسوایی باورنکردنی» و «شرم‌آور» خواند.

افغان‌ها در داخل و خارج از کشور نیز این عمل را باورنکردنی خوانده و تقبیح کردند.

پس از موج گسترده‌ی واکنش‌ها مبنی بر انتشار عکس وزیر صحت هالند با عبدالباری عمری، ارنست کویپرس از تمام مردم مخصوصا زنان افغانستان عذرخواهی کرد.

وی در تویتی گفته است «در آخرین مجمع جهانی تولیدات محلی در لاهه عکسم را با نماینده طالبان گرفتم. من در آن زمان نمی دانستم این شخص کیست.»

وی از این وضعیت ابراز نگرانی کرده و افزوده است: «این یک اشتباه بود و مطلقا نباید اتفاق می‌افتاد، در حال حاضر در حال بررسی چگونگی حضور این فرد در این کنفرانس هستیم.»

وزیر صحت هالند خود را از مدافعان حقوق بشر و حقوق زنان خوانده و گفته است که نمی‌خواهد با این رژیم وحشتناک مرتبط باشد.

تمنا پریانی نیز در واکنش به حضور نماینده طا.لبان در آلمان و استقبال پناهنده‌گان افغان از وی از دولت آلمان خواسته است تا پرونده‌ی پناهجویانی را که از نماینده طا.لبان استقبال کرده اند را بازبینی کند، زیرا این افراد با استقبال شان از طا.لبان نشان دادند که ادعای‌شان درباره‌ی در خطر بودن جان شان در افغانستان حقیقت ندارد.