چهار جوان یک خانواده در کابل تیرباران شدند 
چهار جوان یک خانواده در کابل تیرباران شدند 
منابع مردمی در شهر کابل از تیراندازی گروه طالبان به سوی پنج‌ نفر غیر نظامی در این شهر خبر داده‌اند.

منابع مردمی در شهر کابل از تیراندازی گروه طالبان به سوی پنج‌ نفر غیر نظامی در این شهر خبر داده‌اند.

منابع امروز سه‌شنبه ۲۵ ثور، به خبرگزاری زنان افغانستان تأیید می‌کنند که این رویداد در یک ایست بازرسی گروه طالبان در ساحه کارته مأمورین باغ بالای شهر کابل رخ داده که در نتیجه‌ی این تیراندازی چهار نفر آنان جان باخته و یک نفر آن زخمی شده‌ است.

منابع تصریح می‌کند که افراد تیرباران شده به نام‌های اسماعیل، وهاب و شکرالدین از باشنده‌گان اصلی قریه متا در ولسوالی حصه اول پنجشیر و اعضای یک خانواده بودند.

دو نفر دیگر آنان اسد و جواد نام داشتند که از باشنده‌گان ولسوالی شکر دره‌ کابل بودند.

براساس اطلاعات منابع، این افراد هنگام برگشت از بند قرغه هدف تیراندازی نیروهای گروه طالبان قرار گرفته‌اند.

با این اوضاع، خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیه‌ گروه طالبان در کابل ادعا کرده بود که سه نفر به اتهام «دزدی» از سوی این گروه به قتل رسیده و یک نفر دیگر زخمی شده است.

به نقل از او، این افراد از یک خانه در ساخه افشار در ناحیه‌ پنجم شهر کابل به قیمت ۸۰۰ هزار افغانی طلا دزدی کرده بودند که در درگیری با نیروهای گروه طالبان به قتل رسیده‌اند.

گروه طالبان همواره به قتل، خشونت و کشتن افراد ملکی و نظامی متهم است و برای اینکه اعمال خود را در جامعه سفید نمایی کنند، برای کسانیکه به قتل می‌رسند پرونده سازی می‌کنند و اتهامات را وضع کرده و برای شان دوسیه ایجاد می‌کنند.

در صورتیکه سه نفر از قربانیان این رویداد از خانواده‌‌ی حاجی نقشبندی، یکی از تاجران مشهور زمرد در پنجشیر هستند و هیچ‌گونه ارتباط با دزدی ندارند.

گروه طالبان پس از تسلط قدرت، شماری از باشنده‌گان ولایت پنجشیر را به دلایل نامعلوم تیرباران نموده‌اند.

 

خبرگزاری زنان افغانستان

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان