کمک ۱۲۵ میلیون دالری بریتانیا برای افغانستان
کمک ۱۲۵ میلیون دالری بریتانیا برای افغانستان

خبرگزاری زنان افغانستان: نمایندگی بریتانیا در افغانستان با نشر پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نگاشته است که کشور بریتانیا در سال جاری میلادی ۱۲۵ میلیون دالر برای کمک به مردم افغانستان اختصاص داده است. در ادامه این پیام آمده است که بریتانیا «به افغانستان امن و مرفه» متعهد است و این کمک‌ها در حمایت از […]

خبرگزاری زنان افغانستان: نمایندگی بریتانیا در افغانستان با نشر پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نگاشته است که کشور بریتانیا در سال جاری میلادی ۱۲۵ میلیون دالر برای کمک به مردم افغانستان اختصاص داده است.

در ادامه این پیام آمده است که بریتانیا «به افغانستان امن و مرفه» متعهد است و این کمک‌ها
در حمایت از مردم افغانستان، به‌ویژه دختران استفاده خواهد شد.

این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که مردم افغانستان در دو سال گذشته نسبت به هر زمان دیگر با بحران فقر و بیکاری و مشکلات اقتصادی رو به رو شده است و به همین دلیل آمار نیازمندان کمک‌های بشر دوستانه نیز به گونه‌ی چشم‌گیری افزایش یافته است.

فاطمه، یک تن از زنانی است که سرپرستی خانواده اش را به دوش داشته و در گذشته در یکی از موسسات خارجی به عنوان صفاکار، مصروف کار بود اما اکنون بعد از وضع محدودیت‌ها در برابر موسسات داخلی و خارجی، بیکار شده و با مشکلات اقتصادی رو به رو شده است.

وی می‌گوید: «زمانی که کار می‌کردم حداقل نان برای خوردن و مقدار پولی بخاطر پیش‌برد زندگی خود و فرزندانم داشتم اما از زمانی که بیکار شدم حتی بعضی شب‌ها فرزندانم با شکم گرسنه می‌خوابند. کاش حداقل کمک یا توجهی به ما مردم فقیر صورت گیرد تا یک قسمتی از مشکلات ما حل شود.»

این در حالی‌ست که اخیرا نهادهای امداد رسان در افغانستان با کمبود بودجه رو به رو شده اند که در این رابطه نماینده‌گی بریتانیا می‌گوید در صورت فراهم‌ نشدن بودجه‌ی مورد نیاز آن‌ها، میلیون‌ها نفر در افغانستان به خدمات صحی و غذای کافی دسترسی نخواهند داشت.

در رابطه به کمک‌های بشر دوستانه در افغانستان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با نشر گزارشی گفته بود که ۵۵ درصد مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و بیشتر این نیازمندان، زنان، کودکان و بیماران نیازمند برای کمک‌های بهداشتی هستند.