کمیساریای عالی سازمان ملل: حفاظت از زنان و دختران قربانی زلزله باید در اولویت باشد
کمیساریای عالی سازمان ملل: حفاظت از زنان و دختران قربانی زلزله باید در اولویت باشد

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان و بخش زنان این سازمان می‌گوید که حفاظت از زنان و دختران قربانی زلزله‌ی هفته گذشته باید در اولویت قرار گیرد. این سازمان امروز(دوشنبه، ۶ سرطان) در رشته توییت‌هایی گفته است که تلاش برای حفاظت از زنان و دختران باید در مرکز و‌ محراق توجه باشد. این […]

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان و بخش زنان این سازمان می‌گوید که حفاظت از زنان و دختران قربانی زلزله‌ی هفته گذشته باید در اولویت قرار گیرد.
این سازمان امروز(دوشنبه، ۶ سرطان) در رشته توییت‌هایی گفته است که تلاش برای حفاظت از زنان و دختران باید در مرکز و‌ محراق توجه باشد.
این سازمان همچنان می‌گوید  که تیم‌های سیار کمک‌‌رسانی‌ در ساحه حضور دارند و در حال کمک کردن به قربانیان هستند.
آلیسون دیویدن، رییس بخش زنان سازمان ملل متحد نیز بر توجه بیشتر به آسیب‌دیده‌گان زن در جنوب‌شرق افغانستان تأکید کرده است.
“کارگران زن نهادهای بشردوستانه، کمک‌رسانی برای پاسخ به این بحران را در مرکز فعالیت خود قرار بدهند، این تنها راه برای اطمینان از شناسایی مؤثر نیازها و حقوق زنان و دختران در معرض خطر و بحران‌زده است.”
هفته‌ی گذشته زلزله‌ی قوی شماری از روستاهای ولایت پکتیکا و خوست را تکان داد که بنابر آمار ارائه شده از سوی اداره‌ی مبارزه با حوادث طالبان بیش از یک هزار تن درین رویداد جان باختند که نیمی از قر بانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. اما به دلیل نبود داکتران زن، زنان زخمی این‌رویداد تلف می‌شوند و طالبان به داکتران مردداجازه نمی‌دهند که زنان زخمی را مداوا کنند.
خبرگزاری زنان افغانستان