کمیشنری عالی سازمان ملل به وضعیت مهاجران افغان رسیدگی کند
کمیشنری عالی سازمان ملل به وضعیت مهاجران افغان رسیدگی کند

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، به مشکلات مهاجران افغان رسیدگی نماید خبرگزاری زنان افغانستان: شماری از مهاجران افغانستان در اسلام‌ آباد پاکستان خواهان رسیدگی سازمان ملل به وضعیت مهاجران در این کشور شدند. گروه دادخواهی (SAVE US) که متشکل از پناهجویان افغانستان در پاکستان است، در اعلامیه‌ای می‌گوید که مشکلات اقتصادی و روانی […]

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، به مشکلات مهاجران افغان رسیدگی نماید

خبرگزاری زنان افغانستان: شماری از مهاجران افغانستان در اسلام‌ آباد پاکستان خواهان رسیدگی سازمان ملل به وضعیت مهاجران در این کشور شدند.

گروه دادخواهی (SAVE US) که متشکل از پناهجویان افغانستان در پاکستان است، در اعلامیه‌ای می‌گوید که مشکلات اقتصادی و روانی میان مهاجران اهل افغانستان در این کشور، افزایش یافته است.

این مهاجران می‌گویند کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در پاکستان در رابطه به رسیدگی وضعیت مهاجران سهل‌انگاری کرده است.
در اعلامیه آمده است: «دفاتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون برای رفع مشکلات عدیده‌ی مهاجران در پاکستان سهل‌انگاری کرده و وضعیت آنان را نادیده گرفته است. این امر سبب افزایش مشکلات اقتصادی و روانی و خودکشی میان مهاجران و پناهجویان شده است.‌»

این گروه دادخواهی از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سایر سازمانهای حامی حقوق پناهجویان خواسته است که برای کاهش مشکلات پناهجویان با نمایندگان کشورهای میزبان دیدار کنند و به مهاجران سندهای معتبری چون تصدیق‌نامه ویا کارتهای مهاجرت توزیع کنند.

آنان همچنان خواستار وضاحت سازمان ملل در مورد خودکشی یک مهاجر اهل افغانستان به نام صایم در اسلام آباد پاکستان شده است.