گردهمایی اعتراضی زنان وکلای مدافع افغان در پاکستان
گردهمایی اعتراضی زنان وکلای مدافع افغان در پاکستان

خبرگزاری زنان افغانستان: شماری از وکلای مدافع زنان افغانستان، امروز (دوشنبه، ۸ عقرب) در برابر دفتر کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) در اسلام‌آباد گردهمایی اعتراضی راه اندازی کرده و خواستار رسیدگی فوری به پرونده‌های پناهجویان و انتقال آنان به جای امن شدند. آنان ادعا می‌کنند که از دو سال به این […]

خبرگزاری زنان افغانستان: شماری از وکلای مدافع زنان افغانستان، امروز (دوشنبه، ۸ عقرب) در برابر دفتر کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) در اسلام‌آباد گردهمایی اعتراضی راه اندازی کرده و خواستار رسیدگی فوری به پرونده‌های پناهجویان و انتقال آنان به جای امن شدند.

آنان ادعا می‌کنند که از دو سال به این سو به پرونده‌هایشان رسیدگی نشده و اکنون با تهدید اخراج از سوی حکومت پاکستان روبرو هستند.

سمیه کریمی، یکی از وکلای مدافع افغان در اسلام‌آباد به رسانه‌ها گفته است، از مدت‌ها به اینسو بی سرنوشت هستند هنوز روشن نیست تا چه زمانی به این بی سرنوشتی پایان داده خواهد شد.

آنان از برگشت به افغانستان هراس دارند و می‌گویند اگر ناگزیر به بازگشت در افغانستان شوند با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند.

پس از حاکمیت دوبارۀ طالبان در افغانستان، شمار زیادی از افغان‌هایی که سرنوشت‌ خود را در این کشور در خطر می‌دیدند، به کشورهای همسایه مانند ایران و پاکستان پناه بردند تا پرونده‌های مهاجرت‌شان را از آنجا دنبال کنند، حالا مسوولان حکومت پاکستان می‌گویند کسانی را از کشور شان اخراج می‌کنند که اسناد قانونی اقامت ندارند.