گشایش نمایشگاه «هفته صنعت» در کابل
گشایش نمایشگاه «هفته صنعت» در کابل
نمایشگاه ملی و بین‌المللی هفته‌ی صنعت، در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی افغانستان، در «چمن حضوری» کابل گشایش یافت.

نمایشگاه ملی و بین‌المللی هفته‌ی صنعت، در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی افغانستان، در «چمن حضوری» کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه به مناسبت هفته‌ی صنعت روز یک‌شنبه ۲۳ ثور، در کابل افتتاح شده و مدت ۷ روز ادامه دارد که بازدیدکننده‌گان می‌توانند از تولیدات داخلی در بخش‌های مختلف از جمله صنایع دستی، مواد غذایی و مواد ساختمانی همه روزه از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ عصر از این نمایشگاه دیدن کنند.

وزارت صنعت و تجارت گروه طالبان می‌گوید که در این نمایشگاه هفت روزه ۸۰۰ دکان تولیدات داخلی به نمایش گذاشته شده که ۲۰۰ دکان آن ویژه‌ی زنان و دختران و ۱۵ دکان دیگر به صنعت کاران ایرانی اختصاص داده شده است.

گفتنی‌ست که در برخی از نمایشگاه‌ها به زنان و دختران کارآفرین اجازه‌ حضور داده می‌شود اما اشتراک آنان محدودیت‌های گروه طالبان را نیز به همراه دارد.

یافته‌های که چندی پیش از سوی برنامه‌ی توسعه‌ی سازمان ملل متحد اعلام شد نشان می‌دهد که زنان کارآفرین در افغانستان در هنگام تجارت‌های کوچک با مشکلات‌، محدودیت‌ها، هزینه‌های زیاد و موانع چون سفر نمودن بدون همراه مرد در بازار‌های محلی مواجه‌اند.

این گزارش در یافته است که ۴۱ درصد از ۳۱۰۰ زن کارآفرین در افغانستان به قرضه نیاز دارند؛ اما فقط پنج درصد آنها توانسته اند از طریق یک بانک یا مؤسسه‌های قرضه‌دهی کوچک قرضه به دست آورند و بسیاری این زنان مجبور به گرفتن پول قرض از اعضای خانواده و دوستان شان هستند.

 

خبرگزاری زنان افغانستان

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان