یوناما خواستار رهایی فعالین آموزش و حقوق زن از بند طالبان شد
یوناما خواستار رهایی فعالین آموزش و حقوق زن از بند طالبان شد

خبرگزاری زنان افغانستان: یوناما یا دفتر ماموریت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، از تدوام حبس احمد فهیم عظیمی و صدیق‌الله افغان فعالین آموزش دختران و از کارمندان تیم رباتیک دختران افغانستان و منیژه صدیقی فعال حقوق زن در زندان‌های طالبان ابراز نگرانی کرده است. یوناما امروز چهارشنبه، ۱۳ جدی، با انتشار خبرنامه‌ی در ایکس […]

خبرگزاری زنان افغانستان: یوناما یا دفتر ماموریت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، از تدوام حبس احمد فهیم عظیمی و صدیق‌الله افغان فعالین آموزش دختران و از کارمندان تیم رباتیک دختران افغانستان و منیژه صدیقی فعال حقوق زن در زندان‌های طالبان ابراز نگرانی کرده است.

یوناما امروز چهارشنبه، ۱۳ جدی، با انتشار خبرنامه‌ی در ایکس خواستار پایان دادن دستگیری‌های خودسرانه از سوی طالبان شده است. یوناما می‌گوید: «تداوم بازداشت خودسرانه فعالین آموزش دختران افغانستان، احمد فهیم عظیمی، صدیق الله افغان و منیژه صدیقی فعال حقوق زن از ماه اکتوبر بدینسو نگران کننده است.»

همچنان یوناما خواستار پایان دادن به بازداشت‌های خودسرانه از سوی طالبان و رعایت حقوق دسترسی به خانواده، وکلای مدافع، مراقبت و محاکمه عادلانه برای محبوسین شده است.

طالبان شمار زیادی از معترضان زن و فعالین آموزش دختران را در بند کشیدند که در اواخر سال گذشته میلادی شماری از آنها را پس از ماه‌ها زندان و شکنجه آزاد ساخت، اما شمار دیگر از فعالین آموزش دختران از جمله احمد فهیم عظیمی، صدیق‌الله افغان و منیژه صدیقی که هر سه در زندان پلچرخی به سر می‌برند، تا اکنون در نزد این گروه محبوس هستند.