یوناما: سران طالبان فرمان بسته شدن آرایشگاه‌ها را پس بگیرند
یوناما: سران طالبان فرمان بسته شدن آرایشگاه‌ها را پس بگیرند

  خبرگزاری زنان افغانستان: دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) خواستار پس‌گیری فرمان ممنوعیت فعالیت آرایشگاه‌های زنانه در کابل و ولایات کشور شده است. یوناما با نشر تویتی روز سه‌شنبه، ۱۳ سرطان، گفته است: «این محدودیت تازه تاثیر منفی بر اقتصاد زنان می‌گذارد و این فرمان در تضاد با کار آفرینی برای […]

 

خبرگزاری زنان افغانستان: دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) خواستار پس‌گیری فرمان ممنوعیت فعالیت آرایشگاه‌های زنانه در کابل و ولایات کشور شده است.

یوناما با نشر تویتی روز سه‌شنبه، ۱۳ سرطان، گفته است: «این محدودیت تازه تاثیر منفی بر اقتصاد زنان می‌گذارد و این فرمان در تضاد با کار آفرینی برای زنان قرار داشته و یوناما با طرف‌های ذیربطی که در پی لغو محدودیت ها بر علیه زنان هستند، به گفتگو ادامه می‌دهد.»

این واکنش یوناما در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش وزارت امر به معروف طالبان طی فرمانی به تمام آرایشگاه‌های زنانه در سراسر کشور تا سوم اسد امسال فرصت داد که کسب و کار‌ شان را جمع و دروازه‌های آرایشگاه‌ها را ببندند. حالانکه قبلاً زنان از کار کردن در نهادهای دولتی و غیردولتی ممنوع گردیده بود و حال با صدور فرمان ممنوعیت کار زنان در آرایشگاه‌ها، سران طالبان در صدد انزوا و حذف کامل زنان از جامعه می‌باشند.